Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplantı Yönetimi ve Sunu Teknikleri | TDS 115 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ders Materyalleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler bu ders ile etkili bir şekilde sunum yapmayı ve toplantı esnasında nasıl davranış göstereceklerini öğrenerek iş hayatında daha etkili olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, toplantılara kavramsal yaklaşım, toplantı türleri, toplantı yönetimi, toplantılardaki görev ve sorumluluklar, etkili sunuşlar ve hazırlık aşaması, ve sunuş içeriğinin ve görsellerin düzenlenmesi konuları işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir. | ||
2 | İKY alanındaki sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||
3 | İKY uygulamaları için gerekli olan iş süreçlerini seçer ve kullanır. | ||
4 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||
5 | Ulusal, küresel düzeydeki değişim ve gelişmeleri işletmecilik açısından yorumlar. | ||
6 | İKY ile ilgili mesleki yasal mevzuatı anlar ve uygular. | ||
7 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği bilincine ve uygulama becerisine sahiptir. | ||
8 | Bireysel ve ekip olarak etkili bir biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ||
9 | İKY alanı ile ilgili konulardaki bilgi birikimini ve düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | ||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi\'nde kullanarak İKY alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||
11 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler bilincine sahiptir ve bunları hayata geçirir. | ||
12 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler bilincine sahiptir ve bunları hayata geçirir. | ||
13 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler bilincine sahiptir ve bunları hayata geçirir. | ||
14 | Kaliteli sunum gerçekleştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplantı Kavramı ve Toplantı Türleri | |
2 | Toplantı Öncesi Planlama | |
3 | Toplantıların Yürütülmesi ve Toplantı Sonrası Takip | |
4 | Sanal Toplantılar ve Teknoloji | |
5 | Toplantı Sürecinin Dinamikleri | |
6 | Grupları Anlamak ve Grup Yönetimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Grup Yönetimi | |
9 | Etkili Sunuşlar | |
10 | Etkili Sunuşlar ve Özellikleri | |
11 | Görsel Sunum | |
12 | Görsel Sunum | |
13 | Görsel Sunum | |
14 | Görsel Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders slaytları ve ilgili des videoları |
Ders Kaynakları | Toplantı ve Sunu Teknikleri Ders KitabıDr. Öğr. Üyesi Ahmet Atilla Doğan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | |
2 | İKY alanındaki sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
3 | İKY uygulamaları için gerekli olan iş süreçlerini seçer ve kullanır. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
4 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |
5 | Ulusal, küresel düzeydeki değişim ve gelişmeleri işletmecilik açısından yorumlar. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
6 | İKY ile ilgili mesleki yasal mevzuatı anlar ve uygular. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
7 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği bilincine ve uygulama becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
8 | Bireysel ve ekip olarak etkili bir biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
9 | İKY alanı ile ilgili konulardaki bilgi birikimini ve düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi\'nde kullanarak İKY alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
11 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler bilincine sahiptir ve bunları hayata geçirir. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
12 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler bilincine sahiptir ve bunları hayata geçirir. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |
13 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler bilincine sahiptir ve bunları hayata geçirir. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
14 | Kaliteli sunum gerçekleştirir. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |