Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı | MYO 289 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlık kurumları için gerekli olan halk sağlığı bilgi ve becerisi ile donatılmış nitelikli insan gücü yetiştirilmesi |
Dersin İçeriği | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri, Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma, Bağışıklama, İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı, İş sağlığı ve meslek hastalıkları, Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri, Aile planlaması ve hizmetleri, Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri, Ergen sağlığı ve hizmetleri, Yaşlı sağlığı ve hizmetleri, Ruh sağlığı ve hizmetleri, Tıbbi atık yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, | |
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri | |
2 | Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri | |
3 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | |
4 | Bağışıklama | |
5 | İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı | |
6 | İş sağlığı ve meslek hastalıkları | |
7 | Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri | |
8 | Aile planlaması ve hizmetleri | |
9 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Ergen sağlığı ve hizmetleri | |
12 | Yaşlı sağlığı ve hizmetleri | |
13 | Ruh sağlığı ve hizmetleri | |
14 | Tıbbi atık yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Güler, Ç., Akın, L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | |||
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve sağlık hizmetlerini tanımlar | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | |||
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | |||
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | |||
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | |||
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |