Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler | MYO 130 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Stratejik halkla ilişkiler yönetimi için gerekli teorik ve pratik bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı , doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Kurumsal iletişim, medya yönetimi ,kriz yönetimi ,sosyal sorumluluk, basın bültenleri ve özel organizasyonlar, kurum kimliği yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve teknolojik desteklerle öğrencilerin hazırladıkları sunumlar sınıfta paylaşılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilm | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yazılı ve görsel iç ce dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Halkla ilişkilerde evrensel etik yasalarına inanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler kavramının tanımı | [1], [2], [3], [4] |
2 | Halkla İlişkilere yakın kavramlar | [1], [2], [3] |
3 | Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi | [1] |
4 | Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar | [1] |
5 | Kurum içi halkla ilişkiler | [1] |
6 | Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler | [1], [8] |
7 | Halkla İlişkilerde Organizasyon | [6], [7] |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kurumsal sosyal sorumluluk | [1] |
10 | Sponsorluk | [1] |
11 | Kriz yönetimi ve Halkla İlişkiler | [1] |
12 | Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma ve İmaj Yönetimi Dünyadan ve Türkiyeden Marka ve İmaj Örnekleri | [5], [6], [7] |
13 | SEMİNER ÇALIŞMASI | [1] |
14 | SEMİNER ÇALIŞMASI | [1] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Halkla İlişkiler Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
Ders Kaynakları | [1]Halkla İlişkiler Nedir? Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | ||||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | ||||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | ||||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilm | |||||||||||||
2 | Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma | |||||||||||||
3 | İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma | |||||||||||||
4 | Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme | |||||||||||||
5 | Yazılı ve görsel iç ce dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme | |||||||||||||
6 | Halkla ilişkilerde evrensel etik yasalarına inanır. | |||||||||||||
7 | Sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |