Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klavye Teknikleri | MYO 143 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere on parmak klavye kullanabilme yeteneği kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Q klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar ve klavye kavramları ve 10 parmak klavye kullanmanın faydaları | |
2 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | |
3 | Microsoft word yazı programının kullanımına yönelik küçük ipuçları | |
4 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | |
5 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | |
6 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | |
7 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | |
8 | Klavyede rakamlar ve sembollerin kullanımı | |
9 | Serbest hızlı yazı yazma çalışmaları | |
10 | Ara sınav | |
11 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | |
12 | İş yazıları örnekleri hazırlama | |
13 | Tablo ve şekilli metin yazma | |
14 | Yabancı dilde metin yazma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1- Klavye Teknikleri Bilgisayarda on parmak klavye kullanımı, Öznur Koç, Menekşe Tarhan Öztoprak, Seçkin Yay. 2017 2- Temel Hukuk Dizisi On Parmak Klavye Eğitimi, Öznur Nalçınkaya, Seçkin Yayıncılık, 2022 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | ||||||||||
2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | ||||||||||
3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | ||||||||||
4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | ||||||||||
5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | ||||||||||
6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | ||||||||||
7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | ||||||||||
8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | ||||||||||
9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | ||||||||||
10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | ||||||||||
11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | ||||||||||
12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | ||||||||||
13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | ||||||||||
14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |