Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | MYO 291 | 4 | 5 + 20 | 15 | 17 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Öğr.Gör. ENES KARA, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi TALHA ZAFER, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, Öğr.Gör. İBRAHİM HALİL BAYDİLEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dört dönemlik önlisans eğitim-öğretim sürecinin üç döneminde teorik bilgi edinen öğrencilerin, bir dönem boyunca (14 hafta) bölüm veya programlarıyla ilgili iş yerlerinde pratik eğitim almaları, mezuniyet öncesinde belirli bir iş tecrübesi edinmeleri ve teorik bilgilerini uygulamalı olarak pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. Bu uygulama, öğrencilere sadece sınıf ortamında edinilen bilgileri değil, aynı zamanda gerçek dünya koşullarında nasıl kullanacaklarını da öğretmeyi hedefler. Öğrenciler, bu süreçte iş yerlerinde çalışarak sektörel becerilerini geliştirir, iş ortamını ve beklentilerini tanır ve aynı zamanda iş hayatında nasıl başarılı olacakları konusunda önemli deneyimler kazanırlar. Bu da mezun olduklarında iş dünyasına daha hazır ve donanımlı bir şekilde adım atmalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | İş Yeri Eğitimi ile İlgili Yönetmelik, Mevzuat ve Uygulamalar, İş Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği, İş Ahlakı ve Etiği. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin takdimi–3+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
3 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | Öğrencinin ara rapor sunumu | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | ||||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | ||||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | ||||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 249 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
dersAKTSKredisi | 17 |