Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazışma Teknikleri | TDS 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İletişim ve Etik
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere resmi ve resmi olmayan yazışma tekniklerini öğretmektir |
Dersin İçeriği | İyi bir yazışma sisteminin sağlanmasında yetki ve sorumluluğun kime ait olduğu, yazışma türleri, esasları, ifade usulü, yazı yazma kuralları, yazıların hazırlanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazışma çeşit ve kurallarının öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yazışmalarda dil bilgisi ve imlâ yönünden düzenleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dil ve anlatım bozuklukları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Resmi Yazı Çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | İş Yazılarında Uyulacak Şekli Kurallar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | İş Yazıları Çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Özel Yazılar, Özgeçmiş ve Referans Mektupları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Yıl içi Sınavı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Rapor ve Raporlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Rapor ve Raporlama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
13 | Evrak Hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Postalama Şekilleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazışma kavramı | |
2 | Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme | |
3 | Yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme | |
4 | Yazışmalarda dil bilgisi ve imlâ yönünden düzenleme | |
5 | Dil ve anlatım bozuklukları | |
6 | Resmi Yazı Çeşitleri | |
7 | İş Yazılarında Uyulacak Şekli Kurallar | |
8 | İş Yazıları Çeşitleri | |
9 | Özel Yazılar, Özgeçmiş ve Referans Mektupları | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Evrak Hizmetleri | |
12 | Postalama Şekilleri | |
13 | Rapor ve Raporlama | |
14 | Rapor Yazma Teknikleri ve Usulleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Yazışma Teknikleri, Dr. Halis GÖKDERE |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | ||||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazışma çeşit ve kurallarının öğrenilmesi | |||||||||||||
2 | Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme | |||||||||||||
3 | Yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme | |||||||||||||
4 | Yazışmalarda dil bilgisi ve imlâ yönünden düzenleme | |||||||||||||
5 | Dil ve anlatım bozuklukları | |||||||||||||
6 | Resmi Yazı Çeşitleri | |||||||||||||
7 | İş Yazılarında Uyulacak Şekli Kurallar | |||||||||||||
8 | İş Yazıları Çeşitleri | |||||||||||||
9 | Özel Yazılar, Özgeçmiş ve Referans Mektupları | |||||||||||||
10 | Yıl içi Sınavı | |||||||||||||
11 | Rapor ve Raporlama | |||||||||||||
12 | Rapor ve Raporlama | |||||||||||||
13 | Evrak Hizmetleri | |||||||||||||
14 | Postalama Şekilleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |