Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Eğitimi TDS 109 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel çevresel sorunları, çözüm yolları ve çevre koruma ile ilgili bilgi vermek ve bilinç oluşturmak

Dersin İçeriği

Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar; Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar; Besin zinciri ve besin ağı; Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler; Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri; Karasal ve sucul ekosistemler; İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları; Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma; Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları; Çevre ve sürdürülebilirlik, Çevresel kirleticiler ve etkileri, Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
2 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap,
3 İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir Soru-Cevap, Anlatım,
4 Çevre bilincine sahip olur
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar
2 Besin zinciri ve besin ağı
3 Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler
4 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri
5 Karasal ve sucul ekosistemler
6 İnsanlığın temel ekolojik sorunları
7 İnsanlığın temel ekolojik sorunları
8 Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma
9 Çevresel kirleticiler ve etkileri
10 Ara sınav
11 Çevresel kirleticiler ve etkileri
12 Çevresel kirleticiler ve etkileri
13 Çevre ve sürdürülebilirlik
14 Çevre korumacılık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

-Environmental Protection Agency (epa.gov)

-Shukla, S., Gupta, MK., Mahacan, A., Parmar, A., Kaur, B., Singh, C., Kumar, V., Environmental Education, 2023

-Wei-Ta Fang, , Arba'at Hassan, , and Ben A. LePage, The Living Environmental Education: Sound Science Toward a Cleaner, Safer, and Healthier Future,ISSN:2523-3092, Springer,2022

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir
2 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir
3 İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir
4 Çevre bilincine sahip olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 20 20
Kısa Sınav 2 2 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,28
Dersin AKTS Kredisi 3