Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Almanca II YBP 215 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Mesleki Almanca   

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak okuduğunu anlayabilme, konuşabilme, dinleyebilme ve yazabilme yetileri kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak görsel ve işitsel metinler verilerek, öğrencilerin günlük hayatta dil kullanımıyla ilgili temel bilgiler verilecektir ve bu bilgiler bağlamında da alıştırmalar yapılacaktır.  

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme,
2 Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir. Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kapitel 3: In der Stadt (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) Laender. Alphabet. W-Fragen. Verbkonjugation Singular
2 Kapitel 4: Guten Appetit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) Berufe. Familienstand. Zahlen 1-100. Verbkonjugation Negation mit nicht. Wortbildung -in.
3 Kapitel 5: Tag für Tag (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) Ja/Nein-Fragen. "Doch". Possessivartikel mein/dein. Verben mit Vokalwechsel. Aile. Diller. Evet / Hayır soruları. "doch". İyelik Zamiri.
4 Kapitel 6: Zeit mit Freunden (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
5 Kapitel 7: Kontakte (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
6 Kapitel 8: Meine Wohnung (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
7 Kapitel 9: Alles Arbeit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
8 Kapitel 10: Kleidung und Mode (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
9 Diktat und Quiz-Test. Vorlieben ausdrücken. Wichtige Wörter und Wendungen. Verbkonjugation: sehen, arbeiten. Verbposition im Satz. Präpositionen: von ... bis. Am Sonntag, um acht Uhr. Tercihleri ifade edebilmek. Önemli kelimeler ve ifadeler. Fiil çekimleri ve cümle içindeki yeri. Edatlar: von... bis = 'den -'e kadar. Verbkonjugation: „möchten“. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren.
10 Buchstabieren. Gegenstaende benennen und beschreiben. Reklamation. Imperativ: "Sie". Rechnen. Um Auskunft bitten. Harflendirme. Emir Kipi: "Sie/siz". Yazım. Öğeleri adlandırma ve tanımlama. Şikayet. Bilgi talep etmek.
11 Kapitel 11: Gesund und munter (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)))
12 Kapitel 12: Ab in den Urlaub! (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
13 Trennbare Verben: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Richtung orientieren. Orientierung. Ayrılabilir fiiller: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Toplu taşıma. Mesajı dinlemek ve anlamak. Rota belirlemek. Oryantasyon.
14 Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Genel olarak tüm konularla ilgili okuma metinleri okumak. Hareket halinde olmak ve trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyuruları değerlendirmek. Yeni Fiiller.
Kaynaklar
Ders Notu

Kapiteltests (A1) 

Kapitelwortschatz (A1) 

Glossar Englisch (A1) 

Unregelmässige Verben  

Ders Kaynakları

Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache- Kursbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber)  

Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Arbeitsbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber)

Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Intensivtrainer (Paul Rusch)    

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir.
2 Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir.
3 Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir.
4 Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 2 7 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 12 12
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 3