Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Romatolojik Hastalıklar ve Rehabilitasyonu FZY 117 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Romatizmal hastalıkların sınıflaması, klinik bulguları,ağrı, inflamasyon, major laboratuar bulguları, değerlendirme, tedavi ve
rehabilitasyondaki genel prensiplerin öğrenciler tarafından açıklanabilmesi ve romatolojide kullanılan ilaçların sıralanabilmesini
sağlamaktır.

 

Dersin İçeriği

Romatizmal hastalıkları değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, rehabilitasyonda koruyucu hizmetler, farklı romatizmal hastalıkların tanınması ve gerekli olan tedavi yaklaşımları.

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Romatizmal hastalıklarda bakımı tanımlayabilecektir.. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Romatizmal hastalıkların bakımında hastaya olan yaklaşımları anlatabilecektir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Romatizmal Hastalıkların bakımında ağrı kavramını tanımlayabilecektir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Romatizmal hastalıklarda uygulanıcak tedavi ve egzersiz hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Romatizmal hastalıkları biribirinden ayırt edebilecektir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Romatizmal hastalıklarda planlanan fizyoterapi uygulamalarını tanımlıyabilicektir. Anlatım,
7 Geriatrik popülasyonda sık görülen kas iskelet sistemi hastalıklarını tanımlıyabilicektir. Soru-Cevap, Anlatım,
8 Soru-Cevap, Anlatım,
9 Soru-Cevap, Anlatım,
10 Soru-Cevap, Anlatım,
11 Soru-Cevap, Anlatım,
12 Soru-Cevap, Anlatım,
13 Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Getting to know, the purpose of the course, approach to the rheumatological patient
2 General treatment principles in rheumatological diseases
3 Changes in the musculoskeletal system in the geriatric population
4 Rheumatoid arthritis and osteoarthritis care
5 Gout, pseudogout and its care
6 Osteoporosis and patient care
7 Ankylosing spondylitis and its care
8 Polymyalgia rheumatica and its care
9 Systematic Lupus Erythematosus and Idiopathic inflammatory myopathies
10 1st midterm exam
11 Infectious diseases: Septic arthritis, Viral arthritis, lymphatic disease, rheumatism with fever
12 Fibromyalgia and myofascial pain syndrome
13 Treatment and exercise in acute, subacute and chronic pain in rheumatic diseases
14 An overview
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. X
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. X
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. X
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. X
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. X
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Romatizmal hastalıklarda bakımı tanımlayabilecektir..
2 Romatizmal hastalıkların bakımında hastaya olan yaklaşımları anlatabilecektir
3 Romatizmal Hastalıkların bakımında ağrı kavramını tanımlayabilecektir.
4 Romatizmal hastalıklarda uygulanıcak tedavi ve egzersiz hakkında bilgi sahibi olur.
5 Romatizmal hastalıkları biribirinden ayırt edebilecektir.
6 Romatizmal hastalıklarda planlanan fizyoterapi uygulamalarını tanımlıyabilicektir.
7 Geriatrik popülasyonda sık görülen kas iskelet sistemi hastalıklarını tanımlıyabilicektir.
8
9
10
11
12
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 85
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,4
Dersin AKTS Kredisi 3