Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Romatolojik Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | FZY 117 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Romatizmal hastalıkların sınıflaması, klinik bulguları,ağrı, inflamasyon, major laboratuar bulguları, değerlendirme, tedavi ve
|
Dersin İçeriği | Romatizmal hastalıkları değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, rehabilitasyonda koruyucu hizmetler, farklı romatizmal hastalıkların tanınması ve gerekli olan tedavi yaklaşımları.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Romatizmal hastalıklarda bakımı tanımlayabilecektir.. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Romatizmal hastalıkların bakımında hastaya olan yaklaşımları anlatabilecektir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Romatizmal Hastalıkların bakımında ağrı kavramını tanımlayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Romatizmal hastalıklarda uygulanıcak tedavi ve egzersiz hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Romatizmal hastalıkları biribirinden ayırt edebilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Romatizmal hastalıklarda planlanan fizyoterapi uygulamalarını tanımlıyabilicektir. | Anlatım, | |
7 | Geriatrik popülasyonda sık görülen kas iskelet sistemi hastalıklarını tanımlıyabilicektir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
9 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
10 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
11 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
12 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
13 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Getting to know, the purpose of the course, approach to the rheumatological patient | |
2 | General treatment principles in rheumatological diseases | |
3 | Changes in the musculoskeletal system in the geriatric population | |
4 | Rheumatoid arthritis and osteoarthritis care | |
5 | Gout, pseudogout and its care | |
6 | Osteoporosis and patient care | |
7 | Ankylosing spondylitis and its care | |
8 | Polymyalgia rheumatica and its care | |
9 | Systematic Lupus Erythematosus and Idiopathic inflammatory myopathies | |
10 | 1st midterm exam | |
11 | Infectious diseases: Septic arthritis, Viral arthritis, lymphatic disease, rheumatism with fever | |
12 | Fibromyalgia and myofascial pain syndrome | |
13 | Treatment and exercise in acute, subacute and chronic pain in rheumatic diseases | |
14 | An overview |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Romatizmal hastalıklarda bakımı tanımlayabilecektir.. | |||||||||||||||
2 | Romatizmal hastalıkların bakımında hastaya olan yaklaşımları anlatabilecektir | |||||||||||||||
3 | Romatizmal Hastalıkların bakımında ağrı kavramını tanımlayabilecektir. | |||||||||||||||
4 | Romatizmal hastalıklarda uygulanıcak tedavi ve egzersiz hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
5 | Romatizmal hastalıkları biribirinden ayırt edebilecektir. | |||||||||||||||
6 | Romatizmal hastalıklarda planlanan fizyoterapi uygulamalarını tanımlıyabilicektir. | |||||||||||||||
7 | Geriatrik popülasyonda sık görülen kas iskelet sistemi hastalıklarını tanımlıyabilicektir. | |||||||||||||||
8 | ||||||||||||||||
9 | ||||||||||||||||
10 | ||||||||||||||||
11 | ||||||||||||||||
12 | ||||||||||||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |