Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme | FZY 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KADRİ ER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KADRİ ER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Uygun fizyoterapi tedavi programını belirlemek, hastadaki ilerlemeleri izlemek amacıyla hastanın fonksiyonel kapasitesini tam olarak değerlendirebilme ve yetersizlikleri saptama becerisini, bilgisini kazandırma, öğrenciler üzerinde birebir uygulama ile teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesinin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Temel tanım ve kavramlar; Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme prensipleri; Hasta hikayesi ve değerlendirme yöntemleri; Ağrı ve duyu değerlendirmesi; Postür analizi; Esneklik ve değerlendirmesi; Antropometrik ölçümler; Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi; Kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri;. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme prensiplerini bilir | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Hasta hikayesi almayı öğrenir. | ||
4 | Postür analizini açıklar. | ||
5 | Kısalık-esneklik testlerini açıklar. | ||
6 | Eklem hareket açıklığı değerlendirmesini açıklar. | ||
7 | Kas testi ölçümlerini açıklar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel tanım ve kavramlar | |
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme prensipleri | |
3 | Hasta hikayesi ve değerlendirme yöntemleri | |
4 | Ağrı ve duyu değerlendirmesi | |
5 | Postür analizi | |
6 | Postür analizi | |
7 | Esneklik ve değerlendirmesi | |
8 | Antropometrik ölçümler | |
9 | Antropometrik ölçümler | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi | |
12 | Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi | |
13 | Kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri | |
14 | Kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Muscles Testing and Function with Posture and Pain, F.P.Kendall, 1993 Muscles Testing and Function, F.P. Kendall ve ark., 1983 Muscle Testing Techniques of Manuel Examination, L. Daniels, M. Williams, 1972 Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, S. Otman, H. Demirel, A. Sade, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme prensiplerini bilir | |||||||||||||||
3 | Hasta hikayesi almayı öğrenir. | 5 | ||||||||||||||
4 | Postür analizini açıklar. | |||||||||||||||
5 | Kısalık-esneklik testlerini açıklar. | |||||||||||||||
6 | Eklem hareket açıklığı değerlendirmesini açıklar. | |||||||||||||||
7 | Kas testi ölçümlerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |