Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Süt Teknolojisi | GDM 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Süt Ürünleri Teknolojisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Peyniraltı suyu ve yayıkaltı gibi önemli sütçülük artıklarının değerlendirilmesi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi ve bu konularda öğrencilerin düşüncelerini geliştirerek alternatif değerlendirme metotlarının ortaya konması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Süt ve ürünlerinin işlenmesi esnasında açığa çıkan artıklar ve bunların değerlendirme şekilleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sütçülük artıkları ve önemi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Sütçülük artıklarının bileşimleri ve özelliklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Sütçülük artıklarının değerlendirilmesinin besinsel, biyolojik ve ekonomik önemi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Peyniraltı suyu kurutuma tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Peyniraltı suyundan laktoz ve protein üretimi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Sütçülük artıklarının diğer değerlendirme yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Sütçülük artılarının değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sütçülük artıkları ve bileşmi | |
2 | Sütçülük artıklarının özellikleri | |
3 | Sütçülük artıklarının değerlendirilmesinin önemi besinsel, biyolojik ve ekonomik önemi | |
4 | Sütçülük artıklarının konsantre edilmesi | |
5 | Sütçülük artıklarının kurutulması | |
6 | Sütçülük artıklarından laktoz üretimi | |
7 | Sütçülük artıklarından protein üretimi | |
8 | Sütçülük artıklarının içecek olarak değerlendirilmesi | |
9 | Sütçülük artıklarından biyogaz üretimi | |
10 | Sütçülük artıklarının diğer değerlendirme yolları | |
11 | Sütçülük artıklarından elde edilen ürünlerin özellikleri | |
12 | Sütçülük artıklarının depolama ve muhafazası | |
13 | Sütçülük artıklarından elde edilen ürünlerin katkı ve benzeri şekilde değerlendirilmesi | |
14 | Bazı süt ürünlerinde ve yöresel ürünlerde sütçülük artıklarının kullanılabilirliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sütçülük artıklarının değerlendirilmesi ders sunumları |
Ders Kaynakları | 1 ÜÇÜNCÜ,M. Süt Teknolojisi. www.ugurer.com. 2 DEMİRCİ,M. 2004. Süt İşleme Teknolojisi. Hasad Yayıncılık. 3 http://www.innovatewithdairy.com.Whey Ingredients 4 http://www.geafiltration.com. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sütçülük artıkları ve önemi hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||
2 | Sütçülük artıklarının bileşimleri ve özelliklerini öğrenir | ||||||||
3 | Sütçülük artıklarının değerlendirilmesinin besinsel, biyolojik ve ekonomik önemi kavrar | ||||||||
4 | Peyniraltı suyu kurutuma tekniklerini öğrenir | ||||||||
5 | Peyniraltı suyundan laktoz ve protein üretimi hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||
6 | Sütçülük artıklarının diğer değerlendirme yöntemlerini öğrenir | ||||||||
7 | Sütçülük artılarının değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |