Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Ergonomi | ISG 506 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye işyerinde ergonomiyi sağlamak için çalışma yerinin düzenlenmesi, organizasyon, fiziksel/biyolojik/psikolojik etmenler konularında bilgi vermek ve işyerinin ergonomik açıdan iyileştirilmesi için uzmanlık bilgi, tutum ve beceri kazandırmak ve geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders Ergonominin tanımı önemi, İnsan Faktörleri ve İş verimliliği, Ergonomi ve İş Güvenliği ilişkisi, Çalışma Yerlerinin Ergonomik Tasarımı, İşyerlerinde Ergonomik inceleme, Endüstriyel toplum ve ergonomi, insan – makine sistemleri, ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özellikleri, iş organizasyonu, gürültü ve titreşim, iklim, aydınlatma, toz çalışma yeri ve düzenlenmesi uygulamalarını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ergonominin ve iş verimliliğinin tanımını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Ergonomi ve iş güvenliği ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | İşyerlerinde ergonomik incelemeler yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | İnsan – Makine sistemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özelliklerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Gürültü, titreşim iklim, aydınlatma, tozun işverimliliğindeki önemini bilir | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Çalışma yerinin ergonomik açıdan düzenlemesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergonominin tanımı | |
2 | İnsan Faktörleri ve İş verimliliği | |
3 | Ergonomi ve İş Güvenliği ilişkisi | |
4 | Çalışma yerlerinin ergonomik tasarımı | |
5 | İşyerlerinde Ergonomik inceleme | |
6 | İşyerlerinde Ergonomik inceleme | |
7 | Endüstriyel toplum ve ergonomi | |
8 | İnsan – makine sistemleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özellikleri | |
11 | İş organizasyonu, önemi | |
12 | Gürültü ve titreşim, | |
13 | İklim, aydınlatma, toz | |
14 | Çalışma yeri ve düzenlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Ergonominin ve iş verimliliğinin tanımını yapar |
2 | Ergonomi ve iş güvenliği ilişkisini kurar |
3 | İşyerlerinde ergonomik incelemeler yapar |
4 | İnsan – Makine sistemlerini bilir |
5 | Ergonomik açıdan insan, insan çalışması ve özelliklerini bilir |
6 | Gürültü, titreşim iklim, aydınlatma, tozun işverimliliğindeki önemini bilir |
7 | Çalışma yerinin ergonomik açıdan düzenlemesini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |