Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya ve Öğrenme | ADA 256 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ESRİN PALAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders günümüzde yaygın olarak kullanılmaya başlayan sosyal medyanın eğitimde kullanım alanlarının geliştirilmesi, öğrencilerin mevcut ders içeriklerini sosyal medya ile entegre halde kullanabilecek mesleki ve teknik becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında sosyal medyanın tanıtımı yapılarak, eğitimde kullanım alanları ve sosyal medya ile ilgili öğrenme teorileri sunulacaktır. Günümüzde kullanılan sosyal medya araçları tanıtıldıktan sonra bu araçların öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik içerik geliştirmeleri için kullanması sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal medyayı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal medya türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Sosyal öğrenme teorilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Medya Kavramı, Gelişimi Ve Eğitimle İlişkisi | |
2 | Sosyal Medya Türleri Ve Sosyal Medyanın Yapı Taşları | |
3 | Sosyal Ağlar | |
4 | Sosyal Öğrenme Teorileri | |
5 | Öğrenmenin Biçimleri/ Sosyal Öğrenme | |
6 | E-Öğrenme | |
7 | Sosyal Medya Ve Eğitim Etkileşimi | |
8 | Sosyal Medyanın Temelindeki Öğrenme Yaklaşımları | |
9 | Harmanlanmış Öğrenme | |
10 | Yaşam Boyu Öğrenme - I | |
11 | Yaşam Boyu Öğrenme - II | |
12 | Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Yaklaşımı | |
13 | Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Ortaöğretim Deneyimi | |
14 | Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Myo Deneyimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
2 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
3 | Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi | ||||||
4 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
5 | Müdahale ve iyileştirme aşamalarında çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
6 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
7 | Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
8 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
9 | Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
12 | Afet Yönetiminde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
13 | Afet Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
14 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
15 | Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
16 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
17 | Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
18 | Acil Durum ve Afet Yönetimine ilişkin temel kavramsal yapı ve bilgilerle donanması. | ||||||
19 | Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme | ||||||
20 | Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme | ||||||
21 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme | ||||||
22 | Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve Acil Durum ve Afet Yönetimine ilişkin problemlere çözüm üretebilme becerisini kazanabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal medyayı tanımlar | ||||||||||||||||||||||
2 | Sosyal medya türlerini açıklar | ||||||||||||||||||||||
3 | Sosyal öğrenme teorilerini açıklar | ||||||||||||||||||||||
4 | Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar | ||||||||||||||||||||||
5 | Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |