Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Kent Yönetimi | UMS 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Selin Başcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dünyadaki çeşitli kent yönetim modellerini ve bu modellerin farklı ülkelerdeki uygulama biçimlerini incelemektir. |
Dersin İçeriği | Kent Olgusu, Kent Yönetim Modelleri, Kent Yönetiminin Diğer Yönetim Kurumları ile İlişkileri, Avrupa ülkelerinde kent yönetim modelleri, Amerika´da kent yönetim modelleri, Japonya´da Kent Yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent olgusunu tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kent yönetimlerinin sorunlarını tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avrupa devletlerindeki kent yönetim modellerini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | ABD´deki kent yönetim modellerini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiye´deki kent yönetimi ile diğer ülkelerdeki kent yönetim modellerini karşılaştırarak tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kent yönetiminin başarı koşullarını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent Olgusu | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Kent Yönetim Modelleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Kent Yönetiminin Diğer Yönetim Kurumları ile İlişkileri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Almanya´da Kent Yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | İngiltere´de Kent Yönetimi ve Büyük Londra İdaresi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Danimarka´da Kent Yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Fransa´da Kent Yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | İspanya´da Kent Yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Ara Sınav | |
10 | Japonya´da Kent Yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | ABD´de Kent Yönetim Modelleri New York Modeli | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | ABD´de Kent Yönetim Modelleri Diğer Şehirler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Kanada´da Kent Yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Genel Bir Değerlendirme | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Yayınevi, Ankara, 2010. |
Ders Kaynakları | Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Yayınevi, Ankara, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kent olgusunu tanımlar. | ||||||||||
2 | Kent yönetimlerinin sorunlarını tartışır. | ||||||||||
3 | Avrupa devletlerindeki kent yönetim modellerini analiz eder. | ||||||||||
4 | ABD´deki kent yönetim modellerini tartışır. | ||||||||||
5 | Türkiye´deki kent yönetimi ile diğer ülkelerdeki kent yönetim modellerini karşılaştırarak tartışır. | ||||||||||
6 | Kent yönetiminin başarı koşullarını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 211 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |