Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent Sosyolojisi | UMS 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Onur Türkölmez |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kent Sosyolojisinin kapsamını tanıtmak, kentin toplumsalla ilişkisini değinmek ve yeni gelişmeler ışığında kent kültürü ve kentlileşmenin sosyolojik boyutlarını tartışmaktır. Ayrıca diğer bir amacımız, Türkiye´nin kentleşme serüveni ve gecekondulaşma sorununu ele alıp, yeni gelişmeler ışığında Türkiye´de kent olgusunu sosyolojik perspektiften yorumlamaktır. |
Dersin İçeriği | kent, kentleşme, kentlileşme, kent kültürü kavramları; kent ve kentlileşmeyi açıklayan kuramlar; Türkiye´de kentleşme; kentleşme ve gecekondulaşma sorunu; kentsel dönüşüm ve yeni kentleşme türleri; küreselleşme ve kent ilişkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent sosyolojisi hakkında bilgi edinir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent sosyolojisinin alanı ve kapsamı | Kent Sosyolojisi |
2 | Kent, kentleşme ve kentlileşme kavramları ve kentlerin tarihsel seyri | Kent Sosyolojisi |
3 | Kent, kentleşme ve kentlileşme teorileri | Kent Sosyolojisi |
4 | Çağdaş kent teorileri | Kent Sosyolojisi |
5 | Kentlileşme ve kent kültürü; kentlerde yaşam tarzları | Kent Sosyolojisi |
6 | Modern dönemde kent; yeni kentler ve güvenlikli siteler | Kent Sosyolojisi |
7 | Kent Sorunları I: Göç ve gecekondulaşma | Kent Sosyolojisi |
8 | Kent Sorunları II: kent ve suç | Kent Sosyolojisi |
9 | Kent Sorunları III: kent ve yoksulluk | Kent Sosyolojisi |
10 | Kentsel dönüşüm | Kent Sosyolojisi |
11 | Türkiye´de kent olgusu ve tarihsel seyir | Kent Sosyolojisi |
12 | Türkiye´de göç ve gecekondulaşma | Kent Sosyolojisi |
13 | Küreselleşme ve yeni kentler | Kent Sosyolojisi |
14 | Avrupa birliği ve kentlerin geleceği | Kent Sosyolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | . |
Ders Kaynakları | Hüseyin TAYLAN, Kent Sosyolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kent sosyolojisi hakkında bilgi edinir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |