Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Algılama | KDP 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılama kavramını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Uzaktan algılamanın uygulama alanlarına örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Işın kaynaklarını sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Algılama sistemlerini kategorize eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Uydu verilerinin hangi amaçlarla kullanılacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Değişik disiplinlerle birlikte çalışma yetisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzaktan Algılamaya Giriş •Uzaktan Algılama Nedir? •Uzaktan Algılamanın Tarihçesi •Uzaktan Algılama Çeşitleri •Uzaktan Algılama Sistemlerinin Elemanları •Optik Uzaktan Algılamanın Temelleri | |
2 | Uzaktan Algılamaya Giriş *Optik Uzaktan Algılamanın Temelleri *Elekromanyetik Radyasyon *Elektromanyetik Spektrum * Elektromanyetik Radyasyonun Atmosferle Etkileşimi * Elektro Manyetik Radyasyonun Yeryüzü Objeleri ile Etkilişimi * Su, Toprak ve Bitkiler | |
3 | Uzaktan Algılamada Veri * Uzaktan Algılama Verisinin Temel Özelikleri * Uzaktan Algılama Verisinde Çözünürlük Çeşitleri | |
4 | Uzaktan Algılamada Veri * •Uzaktan Algılama Görüntüsü Sağlayan Hava Araçları * •Uzaktan Algılama Görüntüsü Sağlayan Uydular | |
5 | Konumlandırma * Dünya Koordinat Geometrisi | |
6 | Harita Projeksiyonları * Harita Projeksiyonları ve UA ile ilişkisi * Uygun Harita Projeksiyonunun Seçimi | |
7 | Veri Görüntü Önişleme * •Görüntü Bozuklukları * •Radyometrik Düzeltmeler * •Geometrik Düzeltmeler | |
8 | Veri Görüntü Önişleme * Arazi ve Görüntü Koordinat Sistemleri * Görüntü Dönüşümleri | |
9 | Veri Görüntü Önişleme * Görüntü İyileştime * Histogram Eşitleme * •Filtrelemeler | |
10 | Görüntü Ortorektifikasyonu * Harita ve Görüntü * Ortofoto Oluşturma | |
11 | Görüntü Analizi * Görüntü Analizi Yöntemleri * Görsel Görüntü Analizi * Sayısal Görüntü Analizi Çeşitleri | |
12 | Görüntü Analizi * •Sınıflandırma * Kontrollü Sınıflandırma Yöntemleri * Kontrolsüz Sınıflandırma Yöntemleri | |
13 | Görüntü Analizi * Değişim Analizi ve Çeşitleri * Obje Çıkarma * Bina Bulma * Yol Bulma * Sayısal Yüzey Modeli Oluşturma | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.) Richards JA, Jia X. Remote Sensing Digital Image Analysis: An Introduction. 3rd Edition, Springer, Berlin/Heidelberg/New York, 1999. 2.) Jensen JR. Introductory Digital Image Processing: A Remote Sensing Perspective. 2 rd Edition, Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ, 1996. 3.) Erdas Imagine Temel Yazılımı, 2002, İşlem Şirketler Grubu. 4.)Türkiye Bilimler Akademisi, Ulusal Açık ders malzemeleri, Uzaktan Algılama. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | ||||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılama kavramını tanımlar | |||||||
2 | Uzaktan algılamanın uygulama alanlarına örnekler verir | |||||||
3 | Işın kaynaklarını sınıflandırır | |||||||
4 | Algılama sistemlerini kategorize eder | |||||||
5 | Uydu verilerinin hangi amaçlarla kullanılacağını bilir | |||||||
6 | Değişik disiplinlerle birlikte çalışma yetisi kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |