Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Afetler ve Zarar Azaltma Çalışmaları | KDP 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT UTKUCU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT UTKUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile genel olarak çevresel tehlike ve risk kavramları ile çevresel tehlikelerden belirlenen risklerin ve bu tehlikelerce neden olunan afetlerin nasıl yönetileceği bilgisinin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kavram olarak tehlike ve risk, tehlike ve afet, çevresel tehlikeler nelerdir, afet boyutları, örgüleri ve eğilimleri, risk değerlendirmesi ve tehlike yönetimi, tehlike düzenlemeleri, deprem tehlikesi, deprem tehlikelesinin azaltılması, taşkın tehlikesi, taşkın tehlikelesinin azaltılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tehlike ve risk terimlerini ve aralarındaki farkları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Doğal afetlerinin uzaysal ve zamansal dağılımlarında karşılaşılan genel örüntü ve eğilimleri altında yatan sebepleri ile değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Afetlerin ülkelerin sürdürülebilir kalkınmasındaki önemini kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Afet yönetim döngüsünün evrelerini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Afet riskinin nasıl azaltılacağı hususunda önerilerde bulunur. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet Yönetimi’nin tarihsel gelişimi, belli başlı doğal afetler. | |
2 | Kavram olarak çevresel tehlike, tehlike ve risk terimleri, çevresel tehlikeler nelerdir. | |
3 | Doğal afetlerin boyutları, örgüleri ve eğilimleri | |
4 | Risk yönetim süreci, afet yönetimi döngüsü ve Türkiye'de Afet Yönetimi | |
5 | Tehlikenin düzenlenmesi: kayıpların kabulü, paylaşımı ve azaltılması | |
6 | Çevresel tehlikeler: 1. Deprem tehlikesi ve doğası. | |
7 | Birincil deprem tehlikeleri | |
8 | İkincil deprem tehlikeleri | |
9 | Deprem tehlikesinin düzenlenmesi | |
10 | Çevresel tehlikeler: Taşkın tehlikesi | |
11 | Taşkın tehlikesinin düzenlenmesi | |
12 | Öğrenci Seminerleri | |
13 | Öğrenci Seminerleri | |
14 | Öğrenci Seminerleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sunuları (SABİSten indirilebilir) |
Ders Kaynakları | 1.National Research Council, 2003, Living on the active earth: perspectives on eathquake science, National Academic press, 418 pp. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | X | |||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | X | |||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | X | |||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | X | |||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tehlike ve risk terimlerini ve aralarındaki farkları öğrenir. | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | ||
2 | Doğal afetlerinin uzaysal ve zamansal dağılımlarında karşılaşılan genel örüntü ve eğilimleri altında yatan sebepleri ile değerlendirir. | 3 | 2 | 3 | ||||
3 | Afetlerin ülkelerin sürdürülebilir kalkınmasındaki önemini kavrar. | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | ||
4 | Afet yönetim döngüsünün evrelerini öğrenir. | 4 | 2 | 3 | ||||
5 | Afet riskinin nasıl azaltılacağı hususunda önerilerde bulunur. | 4 | 2 | 2 | 3 | 0 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 0 | 15 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |