Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kentsel Haklar | UMS 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YAKUP KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kentsel hakların kavramsal çerçevesini sunmak ve bu haklara ilişkin Dünya´daki ve Türkiye´deki gelişmeler hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Kentsel hakların kavramsal çerçevesi, hukuksal altyapısı, insan hakları içindeki yeri,Dünya´daki ve Türkiye´deki gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kentsel haklarının insan hakları açısından önemini tespit eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Kent ile insan hakları arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | İnsan haklarını kuşaklara göre analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dayanışma haklarının insan hakları kuşakları içindeki yerini tespit eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kentsel hakların ulusal ve uluslararası hukuksal düzenlemeler içinde yerini ortaya koyar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kentsel hakların tarihsel olarak nasıl bir gelişim gösterdiğini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Kentsel haklara dair dünyadaki örnekleri analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Türkiye´de kentsel haklara ilişkin gelişmeleri tespit eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Dünyada kentsel haklar konusunda yaşanan sorunları analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan hakları kavramı ve özellikleri | |
2 | Kuşaklara göre insan haklarının tasnifi | |
3 | Üçüncü kuşak insan hakları ve dayanışma hakları | |
4 | Kentsel hakların dayanışma hakları içindeki yeri ve önemi | |
5 | Kentsel hakların ortaya çıkışını açıklayan görüşler | |
6 | Kentsel hakların tarihçesi | |
7 | Kentsel hakların özellikleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kentsel hakların işlevleri | |
10 | Kentsel haklar-demokrasi ilişkisi | |
11 | Kentsel haklar ve küreselleşme ilişkisi | |
12 | Kentsel haklara ilişkin uluslararası belgeler | |
13 | Avrupa Kentsel Şartı ve özellikleri | |
14 | Kentsel haklar ve yönetişim ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesinin ders notları |
Ders Kaynakları | - İlhan Tekeli, Kent, Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2011. - Kıvılcım Akkoyunlu Ertan, Kent ve Kentli Hakları, TODAİE Yayınları, Ankara, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kentsel haklarının insan hakları açısından önemini tespit eder | ||||||||||
2 | Kent ile insan hakları arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | ||||||||||
3 | İnsan haklarını kuşaklara göre analiz eder. | ||||||||||
4 | Dayanışma haklarının insan hakları kuşakları içindeki yerini tespit eder. | ||||||||||
5 | Kentsel hakların ulusal ve uluslararası hukuksal düzenlemeler içinde yerini ortaya koyar. | ||||||||||
6 | Kentsel hakların tarihsel olarak nasıl bir gelişim gösterdiğini analiz eder. | ||||||||||
7 | Kentsel haklara dair dünyadaki örnekleri analiz eder. | ||||||||||
8 | Türkiye´de kentsel haklara ilişkin gelişmeleri tespit eder. | ||||||||||
9 | Dünyada kentsel haklar konusunda yaşanan sorunları analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|