Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belediyelerde Stratejik Yönetim | UMS 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Can BAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belediyelerde geleneksel yönetim anlayışında değişime yol açan stratejik yönetim düşüncesini öğrenmek, belediyelere sağlayacağı kazanımları ve ortaya çıkan sorunları derinlemesine incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste stratejik yönetim düşüncesi, genel olarak yerel yönetimlerde stratejik yönetime geçiş, Türkiyede belediyelerde stratejik yönetime geçiş ve bu konudaki uygulamalar ele alınmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetime ilişkin temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Stratejik planlama süreçlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Stratejik plan ve performans programı hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Hazırlanmış stratejik plan ve performans programlarını eleştirel analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Belediyelerde stratejik yönetime giriş | e-kitap |
2 | Stratejik yönetime ilişkin temel kavramlar | e-kitap |
3 | Stratejik planlamaya ilişkin hazırlık süreci | e-kitap |
4 | Stratejik planlama süreci (I): Mevcut durum analizi | e-kitap |
5 | Stratejik planlama süreci (II): Paydaş analizi | e-kitap |
6 | Stratejik planlama süreci (III): GZFT analizi | e-kitap |
7 | Stratejik planlama süreci (IV): Geleceğin tasarlanması | e-kitap |
8 | Performans programının hazırlanması (I): Performans hedef ve göstergelerinin belirlenmesi | e-kitap |
9 | Performans programının hazırlanması (II): Tabloların hazırlanması | e-kitap |
10 | Performansın izlenmesi ve değerlendirilmesi | e-kitap |
11 | Faaliyet raporunun hazırlanması | e-kitap |
12 | Örnek Uygulama (I) | e-kitap |
13 | Örnek Uygulama (II) | e-kitap |
14 | Örnek Uygulama (III) | e-kitap |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 Haftalık e-kitaplar |
Ders Kaynakları | TC Cumhurbaşkanlığı SBB (2019), Belediyeler İçin Stratejik Planlama Rehberi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetime ilişkin temel kavramları bilir. | 5 | |||||||||
2 | Stratejik planlama süreçlerini bilir. | 5 | 5 | ||||||||
3 | Stratejik plan ve performans programı hazırlar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Hazırlanmış stratejik plan ve performans programlarını eleştirel analiz eder. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |