Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimlerde İnsan Kaynakları Yönetimi | MIS 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş İnsan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan kaynakları sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yerel Yönetimlerde insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Türk yerel Yönetim mevzuatına hakim olur ve yorumlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye´de yerel Yönetimlerde insan kaynakları yönetiminin sorunlarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yerel Yönetimlerde İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | |
2 | İnsan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (I) | |
3 | İnsan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (II) | |
4 | Türk kamu personel rejiminin özellikleri ve istihdam biçimleri | |
5 | Kamu hizmetine giriş | |
6 | Kamu görevlilerinin statüsü (I) | |
7 | Kamu görevlilerinin statüsü (II) | |
8 | Memurlara uygulanan disiplin cezaları | |
9 | Memurların yargılanması | |
10 | Hizmet içi eğitim ve yüksek yöneticilerin yetiştirilmesi | |
11 | Norm kadro uygulamaları | |
12 | Personelin değerlendirilmesi ve motivasyonu | |
13 | Kamu yönetiminde etik | |
14 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders notları |
Ders Kaynakları | Bilal ERYILMAZ, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, İstanbul, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş İnsan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. | ||||||||||
2 | İnsan kaynakları sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. | ||||||||||
4 | Yerel Yönetimlerde insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
5 | Türk yerel Yönetim mevzuatına hakim olur ve yorumlar. | ||||||||||
6 | Türkiye´de yerel Yönetimlerde insan kaynakları yönetiminin sorunlarını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |