Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent Yönetimi Tarihi | MIS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Osmanlı Yönetim sisteminde yerel hizmetlerin yapılış usulünü ve organizsyonunu analiz eder, | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Modernleşme döneminde getirilen yenilikleri değerlendirir, bu yenilikleri eski sistem ile karşılaştırır, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Osmanlı dönemi modernleşme koşullarında belediye teşkilatının kurulmasını açıklar, | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Cumhuriyet döneminin yerel yönetim teşkilatına getirdiği yenilikleri yorumlar, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Metropoliten belediyeciliğin kuruluş çalışmalarını açıklar, hangi koşullarda metropolitan belediyeciliğe geçildiğini analiz eder, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Klasik yönetim anlayışının yerel yönetim politikaları ile yeni kamu yönetimi anlayışının yerel yönetim politikalarını karşılaştırır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik Osmanlı Yönetim Sistemi | |
2 | Klasik Osmanlı Yönetim Sisteminde Kent Hizmetlerinin Görülmesi: Vakıflar | |
3 | Klasik Osmanlı Yönetim Sisteminde Kent Hizmetlerinin Görülmesi: Kadılık, Patrikhaneler | |
4 | İhtisap Nezaretinin Kurulması | |
5 | İlk Modern Belediye Teşkilatının Teşekkülü | |
6 | 6. Belediye Dairesi. | |
7 | Osmanlı Döneminde İl Özel İdaresinin Kurulması | |
8 | 1913 Tarihli Özel İdare Kanunu – 1913 Tarihli Belediye Kanunu | |
9 | Ara sınav | |
10 | Cumhuriyet Dönemi Yerel Yönetim Teşkilatına Girişi | |
11 | Ankara Belediyesinin Kurulması | |
12 | 1930 Tarih 1580 Sayılı Belediye Kanununun Genel Özellikleri | |
13 | Metropoliten Belediyeciliğin Kurulmasına Hazırlık | |
14 | Metropoliten Belediyelerin Kurulması ve 3030 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Bilal ERYILMAZ, Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme, İşaret Yayınları, İstanbul-2006 (2. Baskı). 3) Lewis Mumford, Tarih İçinde Kent, Ayrıntı Yayınları (Çev. Gürol Koca ve Tamer Tosun) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik Osmanlı Yönetim sisteminde yerel hizmetlerin yapılış usulünü ve organizsyonunu analiz eder, | ||||||||||
2 | Modernleşme döneminde getirilen yenilikleri değerlendirir, bu yenilikleri eski sistem ile karşılaştırır, | ||||||||||
3 | Osmanlı dönemi modernleşme koşullarında belediye teşkilatının kurulmasını açıklar, | ||||||||||
4 | Cumhuriyet döneminin yerel yönetim teşkilatına getirdiği yenilikleri yorumlar, | ||||||||||
5 | Metropoliten belediyeciliğin kuruluş çalışmalarını açıklar, hangi koşullarda metropolitan belediyeciliğe geçildiğini analiz eder, | ||||||||||
6 | Klasik yönetim anlayışının yerel yönetim politikaları ile yeni kamu yönetimi anlayışının yerel yönetim politikalarını karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |