Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilimlerde Temel Yaklaşımlar SBK 621 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Abdullah S. ÖZCAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Sosyal bilimlerde kullanılan alternatif nitel araştırma metotlarının tanıtılması.

Dersin İçeriği

Sosyal bilimler metodolojisi, vaka analizleri aracılığıyla siyasala analiz yaklaşımlarının değerlendirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı metotları öğrenir Anlatım,
2 farklı metotları karşılaştırır Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanıtım haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
2 Bilim kavramı haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
3 Metodoloji kavramı haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
4 Nitel metot haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
5 Nicel Metot haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
6 Karşılaştırmalı yöntem haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
7 Markist yaklaşım haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
8 Neo-Marksist yaklaşım haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
9 ARA SINAV
10 Weberyen yaklaşım haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
11 Hermenötik haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
12 Örnek eser değerlendirme 1 haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
13 Örnek eser değerlendirme 2 haftalık okuma listesinde belirtilen yerler
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

1. Ahmet Yaşar Ocak, Babailer İsyanı- (Vaka analizi)
2. O. Türkdoğan, Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi
3. Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı- Küre Yayınları
4. İlber Ortaylı, Tarih Yazıcılık Üzerine.
5. Amin Maalouf, Ölümcül Kimlikler (örnek metin).
6. FOTOPİ VE MAKALE DOSYASI (derste dağıtılacak).

Ders Kaynakları

1. Ahmet Yaşar Ocak, Babailer İsyanı- (Vaka analizi)
2. O. Türkdoğan, Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi
3. Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı- Küre Yayınları
4. İlber Ortaylı, Tarih Yazıcılık Üzerine.
5. Amin Maalouf, Ölümcül Kimlikler (örnek metin).
6. FOTOPİ VE MAKALE DOSYASI (derste dağıtılacak).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Farklı metotları öğrenir
2 farklı metotları karşılaştırır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6