Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Parazitolojide Tanı Yönetmeleri | TMB 624 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Parazit etkenleri ile ilgili temel bilgileri aktarmak, sınıflama ve tanımlamaları konuşmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Parazitolojiye giriş, protozoonlar, helmitler, sestodlar, nematotlar, trematotlar, mikroskobik inceleme, sonuçların değerlendirilmesi.Paraziter enfestasyonların tanısında kullanılan direkt mikroskobik, serolojik, moleküler, kültürü, spesifik IgE ve boyalı mikroskobik inceleme yöntemlerinin teknik detaylarının anlatılması. Hangi paraziter enfeksiyonlarda hangi testin kullanılacağının belirlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramları bilir | Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Protozoonlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Protozoonlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Helmintler | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Sestodlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | Sestodlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
7 | Nematodlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
8 | Değerlendirme | Soru-Cevap, | |
9 | Nematodlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
10 | Trematodlar | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
11 | Paraziter hastalıklarda tanı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
12 | Paraziter hastalıklarda tanı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
13 | Paraziter hastalıklarda tanı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
14 | Paraziter hastalıklarda tanı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Protozoonlar | |
3 | Protozoonlar | |
4 | Helmintler | |
5 | Sestodlar | |
6 | Sestodlar | |
7 | Nematodlar | |
8 | Değerlendirme | |
9 | Nematodlar | |
10 | Trematodlar | |
11 | Tanı yontemleri | |
12 | Tanı yontemleri | |
13 | Tanı yontemleri | |
14 | Tanı yontemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altındiş M. Hemşireler için Mikrobiyoloji. Nobel 2010 |
Ders Kaynakları | Çetin E.T., Tıbbi Parazitoloji Miman Ö., Temel Tıbbi Parazitoloji İstanbul Kitapevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | ||||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | ||||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | ||||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | ||||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | ||||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | ||||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | ||||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | ||||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | ||||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | ||||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | ||||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | ||||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel kavramları bilir | ||||||||||||||
2 | Protozoonlar | ||||||||||||||
3 | Protozoonlar | ||||||||||||||
4 | Helmintler | ||||||||||||||
5 | Sestodlar | ||||||||||||||
6 | Sestodlar | ||||||||||||||
7 | Nematodlar | ||||||||||||||
8 | Değerlendirme | ||||||||||||||
9 | Nematodlar | ||||||||||||||
10 | Trematodlar | ||||||||||||||
11 | Paraziter hastalıklarda tanı | ||||||||||||||
12 | Paraziter hastalıklarda tanı | ||||||||||||||
13 | Paraziter hastalıklarda tanı | ||||||||||||||
14 | Paraziter hastalıklarda tanı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |