Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Anaerob Bakteriyoloji TMB 621 0 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Açık kaynaklar ve online kütüphaneler

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Moleküler oksijene ihtiyaç duymadan yaşamsal faaliyetlerine devam edebilen bakterileri hakkında bilgi edinmek

Dersin İçeriği

Giriş, bakteri oksijen ilişkisi, anaerobik solunum, anaerobik atmosfer, anaerop bakteriler, anaerop infeksiyonlar, anaerop kültür yöntemleri, tanımlama, antibiyotik duyarlılık.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 anaerob bakteriler hakkında bilgi sahibi Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 anaerob bakterilerin neden olduğu enfeksiyonları bilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 anaerob bakterilerin tanı yöntemlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 anaerob bakterilerin antibiyotik duyarlılık çalışmaları hakkında bilgi sahibidir Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Bakteri oksijen ilişkisi
3 anaerobik solunum
4 anaerobik atmosfer
5 anaerop bakteriler
6 anaerop bakteriler
7 anaerop bakteriler
8 Değerlendirme
9 anaerop bakteriler
10 anaerop infeksiyonlar
11 anaerop infeksiyonlar
12 anaerop kültür yöntemleri
13 tanımlama
14 antibiyotik duyarlılık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Keşli R., Çelebi S.  Anaerop Bakteriyolojiye Giriş ISSN:9786257086219

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi
2 Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi X
3 Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi X
4 Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi X
5 Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
6 Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
7 Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi X
8 Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi X
9 Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
10 Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
11 Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi
12 Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi X
13 Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi X
14 Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 anaerob bakteriler hakkında bilgi sahibi 5 5
2 anaerob bakterilerin neden olduğu enfeksiyonları bilir 5 5
3 anaerob bakterilerin tanı yöntemlerini bilir 5 5
4 anaerob bakterilerin antibiyotik duyarlılık çalışmaları hakkında bilgi sahibidir 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
Toplam 85
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Final 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6