Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Bakteriyoloji | TMB 610 | 0 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; Bakterilerin temel özelliklerini, yaptıkları hastalıkları ve bu hastalıkların tanısı, Mikrobiyolojik testleri, epidemiyolojisini, tedavi ve korunma yollarını öğrencilerin kavrayabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, Gram pozitif koklar, Gram negatif koklar, Gram pozitif basiller, Gram negatif basiller, anaerobik patojen bakteriler ve neden oldukları infeksiyonlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Streptokok türleri ve özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Stafilokokların genel özellikleri ve toksinleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Enterobacteriaceae ailesinin genel özellikleri | Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Escherichia coli, Klebsiella, Enterobacter, Salmonella, Shigella, Proteus, Yersinia türleri, Vibrio türleri, Aeromonas, Plesiomonas, Campylobacter, Helicobacter | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Pseudomonas ve diğer nonfermentatif bakteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Gram (+) sporlu basiller; Bacillus türleri | Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Gram (+) sporsuz basiller;Corynebacterium diphtheriae, Listeria monocytogenes, Erysipelothrix rhusiopathiae | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | Haemophilus türleri, Bordetella pertussis | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Clostiridiumların genel özellikleri, C. tetani, C.perfringens ve C.botulinum | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Brucella türleri, Francisella, Pasteurella, Legionella, Mycoplasma, Chlamydia | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
11 | Neisseria meningitidis, N. gonorrhoeae, Moraxella, Treponema, Leptospira, Borrelia | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
12 | Mycobacterium tuberculosis, Atipik mikobakteriler, M. Leprae, Nocardia, Actinomyces | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
13 | Anaerob bakteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
14 | Anaerob bakteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Klinik Mikrobiyoloji. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller, MA. Çeviri Editörü. Ahmet Başustaoğlu 9.Baskı, Atlas Kitapçılık Ankara, 2009, Türkiye |
Ders Kaynakları | 1. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İnfeksiyoloji Temel Bilgiler. Prof. Dr. Özdem Anğ. Nobel Tıp Kitabevi. İstan bul, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | X | |||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | X | |||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | X | |||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | X | |||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | X | |||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | X | |||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | X | |||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Streptokok türleri ve özellikleri | ||||||||||||||
2 | Stafilokokların genel özellikleri ve toksinleri | ||||||||||||||
3 | Enterobacteriaceae ailesinin genel özellikleri | ||||||||||||||
4 | Escherichia coli, Klebsiella, Enterobacter, Salmonella, Shigella, Proteus, Yersinia türleri, Vibrio türleri, Aeromonas, Plesiomonas, Campylobacter, Helicobacter | ||||||||||||||
5 | Pseudomonas ve diğer nonfermentatif bakteriler | ||||||||||||||
6 | Gram (+) sporlu basiller; Bacillus türleri | ||||||||||||||
7 | Gram (+) sporsuz basiller;Corynebacterium diphtheriae, Listeria monocytogenes, Erysipelothrix rhusiopathiae | ||||||||||||||
8 | Haemophilus türleri, Bordetella pertussis | ||||||||||||||
9 | Clostiridiumların genel özellikleri, C. tetani, C.perfringens ve C.botulinum | ||||||||||||||
10 | Brucella türleri, Francisella, Pasteurella, Legionella, Mycoplasma, Chlamydia | ||||||||||||||
11 | Neisseria meningitidis, N. gonorrhoeae, Moraxella, Treponema, Leptospira, Borrelia | ||||||||||||||
12 | Mycobacterium tuberculosis, Atipik mikobakteriler, M. Leprae, Nocardia, Actinomyces | ||||||||||||||
13 | Anaerob bakteriler | ||||||||||||||
14 | Anaerob bakteriler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Ödev | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |