Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bakterial Enfeksiyonların Patogenezi | TMB 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bakteri Genetiği, Antimikrobikler ve Direnç Mekanizmaları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYFUR DEMİRAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Patogenez hem enfeksiyon mekanizmasını hem de hastalığın geliştiği mekanizmayı ifade eder. Bakteriyel Enfeksiyonların Patogenezi derslerinin amacı, birçok bakteriyel virülans faktörüne genel bir bakış sağlamak ve mümkün olduğunda konak savunma mekanizmalarıyla nasıl etkileşime girdiklerini belirtmek ve hastalığın patogenezinde rollerini tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği | İnsan ve mikroorganizma ilişkisinin tarihsel sürecinden başlayarak, bakteriyel enfeksiyonların patogenezi ile ilgili kavramlar ve mekanizmalar, bakterilerin ve konağın hayatta kalabilmek için kullandığı ve geliştirdiği sistemler ile ilgili konular derslerde ele alınmaktadır. Klinik örnekler ile hem bakteri hem de konak odaklı yaklaşımlarla konunun kavranmasına yönelik sunum ve tartışmalar içerikte yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konak ve bakteri ilişkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bakteriyel enfeksiyon hastalığı ile ilgili tanım ve kavramları öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Konağın savunma mekanizmalarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bakterilerin virulans faktörlerini ve mekanizmalarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Klinik örnekler ile patogenez kavramının mekanizmalarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan ve Mikroorganizma İlişkisi / Tarihçe | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
2 | İnsan ve Mikroorganizma İlişkisi / Temel Kavramlar | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
3 | Doğal Bağışıklık Sistemi | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
4 | Adaptif Bağışıklık Sistemi | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
5 | Konak Duyarlılığı | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
6 | Anatomik Bariyerler ve Normal Flora Önemi | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
7 | Enfeksiyonun Temel Özellikleri | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
8 | Enfeksiyon Gelişimi | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
9 | Anatomik Engellerin Aşılması ve Doku İnvazyonu | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
10 | Konak Savunmasından Kaçınma ve Karşı Koyma | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
11 | Konak Hasarı | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
12 | Bakteriyel Toksinler | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
13 | Bakteriyel Patogenitenin Regulasyonu | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
14 | Klinik Örneklerle Bakteriyel Patogenezin İrdelenmesi | Kaynakların, kılavuzların ve güncel bilimsel literatürün incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bakteriyal Enfeksiyonların Patogenezi derslerinde her derse ait sunum, görsel, video ve uygulama klavuzları dersin özelliğine göre ders öncesinde ya da ders sırasında katılımcılar ile paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Nester’s microbiology : a human perspective.—Eighth edition / Denise G. Anderson, University of Washington, Sarah Salm, Borough of Manhattan Community College, Deborah Allen, Jefferson College. ISBN 978-0-07-352259-3 Published by McGraw-Hill Education, 2 Penn Plaza, New York, NY 10121.
Mandell, Douglas, and Bennett’s Principles and Practice of Infectious Diseases, Eighth Edition ISBN: 978-1-4557-4801-3 1600 John F. Kennedy Blvd. Ste 1800 Philadelphia, PA 19103-2899
Baron S, editor. Medical Microbiology. 4th edition. Chapter 7 Bacterial Pathogenesis Author Johnny W. Peterson. Galveston (TX): University of Texas Medical Branch at Galveston
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | X | |||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | X | |||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | X | |||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | X | |||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | X | |||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | X | |||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | X | |||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konak ve bakteri ilişkisini öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Bakteriyel enfeksiyon hastalığı ile ilgili tanım ve kavramları öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Konağın savunma mekanizmalarını öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Bakterilerin virulans faktörlerini ve mekanizmalarını öğrenir. | ||||||||||||||
5 | Klinik örnekler ile patogenez kavramının mekanizmalarını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |