Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca I | YBP 113 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mesleki Almanca |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak okuduğunu anlayabilme, konuşabilme, dinleyebilme ve yazabilme yetileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak görsel ve işitsel metinler verilerek, öğrencilerin günlük hayatta dil kullanımıyla ilgili temel bilgiler verilecektir ve bu bilgiler bağlamında da alıştırmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir. | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kapitel 1: Guten Tag! (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
2 | Kapitel 2: Freunde, Kollegen und Ich (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
3 | Kapitel 3: In der Stadt (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
4 | Kapitel 4: Guten Appetit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
5 | Kapitel 5: Tag für Tag (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
6 | Kapitel 6: Zeit mit Freunden (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
7 | Kapitel 7: Kontakte (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
8 | Kapitel 8: Meine Wohnung (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
9 | Kapitel 9: Alles Arbeit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
10 | Kapitel 10: Kleidung und Mode (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
11 | 1. Kısa Sınav | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Kapitel 11: Gesund und munter (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)) Kapitel 12: Ab in den Urlaub! (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
14 | 2. Kısa Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kapiteltests (A1) Kapitelwortschatz (A1) Glossar Englisch (A1) Unregelmässige Verben |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache- Kursbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Arbeitsbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Intensivtrainer (Paul Rusch) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | ||||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | ||||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. | |||||||||||||
2 | Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. | |||||||||||||
3 | Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir. | |||||||||||||
4 | Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
Toplam | 40 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |