Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve Etik MYO 205 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi TALHA ZAFER, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrenci, iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. İş ve sosyal yaşamında etik davranışları kavrar.

Dersin İçeriği

İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen ya da aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin önemini kavrar ve empatik iletişim becerilerini öğrenir Anlatım, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
3 İletişimde bilgi teknolojilerinin önemini, İş ve sosyal hayatta etik kuralları açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
4 Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin temel öğeleri
2 İşleyiş açısından iletişim
3 İletişim Engelleri, Fiziksel ve Teknik Engeller
4 Sözsüz iletişim, sözsüz iletişimin öğeleri, beden dili, mekanın kullanımı, beden dilinin sınıflandırılması.
5 Sözel iletişim, etkili konuşma teknikleri,
6 Dinleme teknikleri, empatik etkileşim
7 Sözsüz İletişim, işlevleri
8 Sözsüz İletişim Kodları, kişiler arası mesafe
9 Ara Sınav
10 Yazılı İletişim, yazılı iletişim, iş yaşamında kullanılan yazılı belgeler, yazılı iletişimin olumlu-olumsuz yönleri, iş yazışmaları
11 Yazışma Türleri İletişimde etik ilke ve kurallarının belirlenmesi
12 İletişimde Bilgi Teknolojileri, Bilgi Toplumunda İletişim Etiği, Etiğin kavramsal açılımı, İletişim ve etik ilişkisi,
13 Mesleki etiğin amacı ve temel ilkeleri, iş ve sosyal hayatta etik kurallar
14 Etik ve meslek etiği bağı, örnekler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Metin Işık, İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Konya 

2- Doç.Dr.Hasan Tutar ve M.Kemal Yılmaz, Genel İletişim, Kavramlar ve Modeller, Seçkin Yayınevi, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri içeren önlisans düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
3 Mesleği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, verileri değerlendirir,yorumlar,çözüm önerileri sunar.. X
4 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
5 Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. X
6 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
7 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve mesleği ile gerekli iletişimi kurabilir. X
9 Mesleki çalışmalarıbağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. X
10 Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.
12 Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir.
13 Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar.
14 Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar
2 Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin önemini kavrar ve empatik iletişim becerilerini öğrenir
3 İletişimde bilgi teknolojilerinin önemini, İş ve sosyal hayatta etik kuralları açıklar
4 Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular
5 İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir
6 Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 35
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
dersAKTSKredisi 3