Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Mikrobiyoloji | LAB 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Tıbbi önemi olan ve enfeksiyon hastalıkları etkeni olan mikroorganizmaların yapıları, özellikleri, tanısı ve tedavisi konusunda bilgi edinme |
Dersin İçeriği | Mikrobiyolojin tanımı, tarihi ve önemi, Mikroorganizma türleri , kteri genetiği ve Antimikrobik Maddeler,Sterilizasyon, ve Dezenfeksiyon yöntemleri, Normal Flora ve Mikrobiyolojik örnek alma teknikleri, Bakterilerin Hastalık Yapma Mekanizmaları, Enfeksiyonların epidemiyolojisi , Tıbbi önemi olan Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar, Tıbbi önemi olan Virüsler ve viral hastalıklar, Tıbbi önemi olan Mantarlar ve mantar hastalıkları, Tıbbi önemi olan Protozoonlar ve hastalıkları, Tıbbi önemi olan Helmintler ve Artropod hastalıkları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli Mikroorganizma türlerini tanır | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
2 | Bakteri genetiği ve antimikrobik maddeleri öğrenir | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
3 | Bakteriyel patogenez mekanizmalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Enfeksiyonların epidemiyolojisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Tıbbi önemi olan Bakteriler ve bakteriyel hastalıkları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
6 | Tıbbi önemi olan Virüsler ve viral hastalıkları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Tıbbi önemi olan Mantar ve mantar hastalıklarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Protozoan, Helmint ve Artropod hastalıklarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
9 | Normal flora ve örnek alım tekniklerini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Mikrobiyoloji laboratuvarında uygulanan Sterilizasyon, ve Dezenfeksiyon tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrobiyolojin tanımı, tarihi ve önemi | |
2 | Mikroorganizma türleri | |
3 | Bakteri genetiği ve Antimikrobik Maddeler | |
4 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | |
5 | Normal Flora ve Mikrobiyolojik örnek alma teknikleri | |
6 | Bakterilerin Hastalık Yapma Mekanizmaları | |
7 | Enfeksiyonların epidemiyolojisi | |
8 | Tıbbi önemi olan Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar | |
9 | Tıbbi önemi olan Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Tıbbi önemi olan Virüsler ve viral hastalıklar | |
12 | Tıbbi önemi olan Mantarlar ve mantar hastalıkları | |
13 | Tıbbi önemi olan Protozoonlar ve hastalıkları | |
14 | Tıbbi önemi olan Helmintler ve Artropod hastalıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin Hocasının Ders Notu |
Ders Kaynakları | [1] Doç. Dr Yaylı,Güler; Klinik Mikrobiyoloji Ve İnfeksiyon Hastalıkları El Kitabı;, Nobel Tıp Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çeşitli Mikroorganizma türlerini tanır | 5 | 5 | |||||||||||
2 | Bakteri genetiği ve antimikrobik maddeleri öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Bakteriyel patogenez mekanizmalarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
4 | Enfeksiyonların epidemiyolojisini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Tıbbi önemi olan Bakteriler ve bakteriyel hastalıkları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
6 | Tıbbi önemi olan Virüsler ve viral hastalıkları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
7 | Tıbbi önemi olan Mantar ve mantar hastalıklarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
8 | Protozoan, Helmint ve Artropod hastalıklarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
9 | Normal flora ve örnek alım tekniklerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
10 | Mikrobiyoloji laboratuvarında uygulanan Sterilizasyon, ve Dezenfeksiyon tekniklerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |