Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili ve Güzel Konuşma | OPT 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etkili ve güzel konuşma ile ilgili temel bilgi ve becerileri öğrenir. |
Dersin İçeriği | Cümleler(söz akımı), Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları, Metin okuma çalışmaları, Metinde anlam ayrıklığı, Söz akımında dikkat edilecek noktalar, Anlatım, anlatıma hazırlık, Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri, Açıklık, Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar, İmge, imge ile ilgili alıştırmalar, İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar, Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar, Hareket ve taklit |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cümleler(söz akımı) ve Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Metin okuma çalışmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Metinde anlam ayrıklığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Söz akımında dikkat edilecek noktaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Anlatım, anlatıma hazırlık aşamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anlatım alıştırmalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Üslup, üslup çeşitleri ve Açıklık nedir? öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Hareket ve takliti öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cümleler (söz akımı) | |
2 | Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları | |
3 | Metin okuma çalışmaları | |
4 | Metinde anlam ayrıklığı | |
5 | Söz akımında dikkat edilecek noktalar | |
6 | Anlatım, anlatıma hazırlık | |
7 | Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri | |
8 | Açıklık | |
9 | Doğru okuma becerisi | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar | |
12 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar | |
13 | Beden dili | |
14 | Hareket ve taklit |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Akbayır, Sıddık; Dil ve Diksiyon, Akçağ Yayınları, 2003, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Apuhan, Recep; Şükrü; İnsan İlişkilerinde En Etkili Davranışlar, Timaş Yayınları, 2003, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cümleler(söz akımı) ve Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları öğrenir. | ||||||||||
2 | Metin okuma çalışmaları öğrenir. | ||||||||||
3 | Metinde anlam ayrıklığını öğrenir. | ||||||||||
4 | Söz akımında dikkat edilecek noktaları öğrenir. | ||||||||||
5 | Anlatım, anlatıma hazırlık aşamalarını öğrenir. | ||||||||||
6 | Anlatım alıştırmalarını öğrenir. | ||||||||||
7 | Üslup, üslup çeşitleri ve Açıklık nedir? öğrenir | ||||||||||
8 | Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar öğrenir | ||||||||||
9 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar öğrenir. | ||||||||||
10 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar öğrenir | ||||||||||
11 | Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar öğrenir. | ||||||||||
12 | Hareket ve takliti öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |