Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik ve Geometrik Optik II | OPT 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğini ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | İnce kenarlı mercekler, kalın kenarlı mercekler,Işığın girişimi İnce zarlarda girişim Işığın kırınımı Işığın saçılması ve kutuplanma Merceklerde film kaplamalar Beyaz ışığın renklere ayrılması Renkli görme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Işığın merceklerden geçişini ve görüntüyü nasıl etkilediğini öğrenir öğrenir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Çeşitli optik araçların nasıl çalıştığını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Işığın renklere ayrılmasını, renkli görmenin nasıl gerçekleştiğini ve görme hatalarını öğrenir | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir. | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Küresel aynaların ışığı nasıl yansıttığını ve görüntü oluşumunu öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beyaz ışığın renklerine ayrılması, renkli görme | |
2 | İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, hacimli cismin görüntüsü: yakınsak mercek | |
3 | İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü | |
4 | Iraksak mercekler | |
5 | Iraksak mercekler, merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü | |
6 | İnce merceklerin birleştirilmesi | |
7 | Mercek sapmaları, küresel sapınçlar, renklenme kusurları | |
8 | Basit büyüteç, bileşik mikroskop, teleskop | |
9 | Işığın girişimi | |
10 | Arasınav | |
11 | İnce zarlarda girişim | |
12 | Işığın kırınımı | |
13 | Işığın saçılması ve kutuplanma | |
14 | Merceklerde film kaplamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Işığın merceklerden geçişini ve görüntüyü nasıl etkilediğini öğrenir öğrenir. | ||||||||||
2 | Çeşitli optik araçların nasıl çalıştığını öğrenir. | ||||||||||
3 | Işığın renklere ayrılmasını, renkli görmenin nasıl gerçekleştiğini ve görme hatalarını öğrenir | ||||||||||
4 | Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir. | ||||||||||
5 | Küresel aynaların ışığı nasıl yansıttığını ve görüntü oluşumunu öğrenir | ||||||||||
6 | |||||||||||
7 | |||||||||||
8 | |||||||||||
9 | |||||||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |