Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme II | İAY 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Fiziksel uygunluğuna yönelik, fizyolojik parametrelere göre uygulamaların yapılmasını sağlamak ve geliştirmek, Hasta yaralı taşımalarında fiziksel yeterliği kazandırmak, Vücut mekaniğini doğru kullanmak ve Kondisyon çalışmalarıyla kas gücünü, koordinasyonu artırmak, Öğrencilerin teorik ve uygulamalarla kazandıkları özelliklerinin seviyelerini geliştirmeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Antrenmanın temel kavramları, Antrenmanın organizmaya etkisi, Antrenmanın kaslar üzerine etkisi, Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi, Yüklenmenin ölçütleri, Antrenman çeşitleri, Aerobik antrenman ve esneklik çalışmaları, Kondisyon, Koordinasyon yeteneklerin teori ve uygulaması, Antrenmanın fizyolojik temelleri ve temel kurallarıyla, Kas kuvveti ve dayanıklılığı, esneklik, çeviklik ve hız, enerji sistemleri, egzersiz ve aerobik sistem bu özelliklerini geliştirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivitenin Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemin Bilir | Anlatım, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, | Performans Değerlendirme, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir ve Kas Gruplarını Dengeli Etkin Kullanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
3 | Antrenman Çeşitlerini Öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
4 | Kas Gücünü, Dayanıklılığı ve Koordinasyonu Artırır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
5 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
6 | Kardiyovasküler Dayanıklılığını Arttırır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
7 | Kondisyon Çalışmalarıyla Esnekliği, Hızı ve Çevikliği Artırır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
8 | Hasta Yaralı Taşıma Sırasında Vücut Mekaniğini Doğru Kullanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Antrenman temel kavramları, Antrenmanın temel amaç ve görevleri | |
3 | Kardiyovasküler Kuvvet Devamlılık Çalışmaları | |
4 | Kas kuvveti ve dayanıklılığı | |
5 | Antrenmanda Yüklenme ve Dinlenme İlişkisi | |
6 | Antrenman Çeşitleri | |
7 | Dayanıklılık Çalışması, Yavaş Devamlı Koşular | |
8 | Dayanıklılık Çalışması, Solunum Sisteminin Dayanıklılık Çalışması ( Ektensif İnterval Koşular) | |
9 | Kuvvet Gelişimi, Egzersiz planı yapmak ( Kaslar ) | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Genel Kuvvet Gelişimi, Vücut ağırlığı ile egzersizler | |
12 | Kuvvet Çeşitleri ve Geliştirme Yöntemleri, Eşli egzersizler | |
13 | Kuvvet Çeşitleri ve Geliştirme Yöntemleri, Sedye üzerinde hasta/kazazede yatar pozisyonda taşıma çalışmaları yapmak | |
14 | Alan Uygulaması, Genel Kuvvet Çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul |
Ders Kaynakları | [2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara [3]Özer, K; Fiziksel Uygunluk, Nobel Yayın Dağıtım, 2001, Ankara. [4]Zorba, E; Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayınları, 1999, Ankara.
[5] İşler, H; Beden Eğitimi ve Spor Bilgileri El Kitabı, Ofset Matbaa, 1. Baskı, 2001, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivitenin Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemin Bilir | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 0 |
2 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir ve Kas Gruplarını Dengeli Etkin Kullanır | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 0 |
3 | Antrenman Çeşitlerini Öğrenir | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 |
4 | Kas Gücünü, Dayanıklılığı ve Koordinasyonu Artırır | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 |
5 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 |
6 | Kardiyovasküler Dayanıklılığını Arttırır | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 |
7 | Kondisyon Çalışmalarıyla Esnekliği, Hızı ve Çevikliği Artırır | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 0 |
8 | Hasta Yaralı Taşıma Sırasında Vücut Mekaniğini Doğru Kullanır | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 245 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |