Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Eğitimi TDS 109 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel çevresel sorunları, çözüm yolları ve çevre koruma ile ilgili bilgi vermek ve bilinç oluşturmak

Dersin İçeriği

Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar; Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar; Besin zinciri ve besin ağı; Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler; Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri; Karasal ve sucul ekosistemler; İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları; Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma; Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları; Çevre ve sürdürülebilirlik, Çevresel kirleticiler ve etkileri, Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
2 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
3 İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir
4 Çevre bilincine sahip olur
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri
2 Besin zinciri ve besin ağı
3 Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler
4 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri
5 Karasal ve sucul ekosistemler
6 İnsanlığın temel ekolojik sorunları
7 İnsanlığın temel ekolojik sorunları
8 Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma
9 Çevresel kirleticiler ve etkileri
10 Ara sınav
11 Çevresel kirleticiler ve etkileri
12 Çevresel kirleticiler ve etkileri
13 Çevre ve sürdürülebilirlik
14 Çevre korumacılık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

-Environmental Protection Agency (epa.gov)

-Shukla, S., Gupta, MK., Mahacan, A., Parmar, A., Kaur, B., Singh, C., Kumar, V., Environmental Education, 2023

--Wei-Ta Fang, , Arba'at Hassan, , and Ben A. LePage, The Living Environmental Education: Sound Science Toward a Cleaner, Safer, and Healthier Future,ISSN:2523-3092, Springer,2022

 

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11 Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular.
12 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır.
13 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
14 Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir 0 5 0 0 0 3 0 3 3 0 0 0 0 0
2 Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir 0 5 0 0 0 2 0 3 3 0 0 0 0 0
3 İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir 0 5 0 0 0 2 0 3 3 0 0 0 0 0
4 Çevre bilincine sahip olur 0 5 0 0 0 2 0 3 3 0 0 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 20 20
Kısa Sınav 2 2 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,28
Dersin AKTS Kredisi 3