Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetleri Yönetimi | IAY 110 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ders Matertalleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği | Sağlığın tanımı, sağlık değer yargıları, Sağlık hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran özellikler, Sağlık arz ve talebi, Sağlık hizmetlerinin amaçları, Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, Türkiye’de genel sağlık sistemi, Gelişmiş ülkelerde genel sağlık sistemi, Sağlık teşkilatı, ulusal sağlık politikası, Sağlık hizmet birimleri ve fonksiyonları, Sağlık insan gücü planlaması, Sağlık hizmetlerinde sağlık ekibi ve yönetimi, Sağlık hizmetlerinin finansmanı, Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerinin kıyaslanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlığın tanımını ve sağlık değer yargılarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlık hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran özellikleri açıklar | Anlatım, | |
3 | Sağlık hizmetleri arz ve talebini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık hizmetlerinin amaçlarını tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye’de genel sağlık sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Gelişmiş ülkelerde genel sağlık sistemi, Sağlık teşkilatı, ulusal sağlık politikası | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Sağlık hizmet birimleri ve fonksiyonları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Sağlık hizmetlerinde insan gücü planlaması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Yıl içi Sınavı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Sağlık hizmetlerinde sağlık ekibi ve yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Sağlık hizmetlerinin finansmanı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin kullanımı, yirmi birinci yüzyıl hedefleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerinin kıyaslanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlığın tanımı, sağlık değer yargıları | |
2 | Sağlık hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran özellikler | |
3 | Sağlık arz ve talebi | |
4 | Sağlık hizmetlerinin amaçları | |
5 | Sağlık hizmetlerinin organizasyonu | |
6 | Türkiye’de genel sağlık sistemi | |
7 | Gelişmiş ülkelerde genel sağlık sistemi, Sağlık teşkilatı, ulusal sağlık politikası | |
8 | Sağlık hizmet birimleri ve fonksiyonları | |
9 | Sağlık hizmetlerinde insan gücü planlaması | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Sağlık hizmetlerinde sağlık ekibi ve yönetimi | |
12 | Sağlık hizmetlerinin finansmanı | |
13 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin kullanımı, yirmi birinci yüzyıl hedefleri | |
14 | Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerinin kıyaslanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Power point, internet kaynakları ve ders notları |
Ders Kaynakları | [1]Memiş,Metin;Sağlık Hizmetleri Yönetimi,2013 [3]Dilaver,Tengilimoğlu;Işık,Oğuz;Akbolat,Mahmut;Sağlık İşletmeleri Yönetimi,2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlığın tanımını ve sağlık değer yargılarını açıklar | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
2 | Sağlık hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran özellikleri açıklar | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
3 | Sağlık hizmetleri arz ve talebini açıklar | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
4 | Sağlık hizmetlerinin amaçlarını tanımlar | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
5 | Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerini değerlendirir | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
6 | Türkiye’de genel sağlık sistemi | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
7 | Gelişmiş ülkelerde genel sağlık sistemi, Sağlık teşkilatı, ulusal sağlık politikası | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
8 | Sağlık hizmet birimleri ve fonksiyonları | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
9 | Sağlık hizmetlerinde insan gücü planlaması | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
10 | Yıl içi Sınavı | 2 | |||||||||||||
11 | Sağlık hizmetlerinde sağlık ekibi ve yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
12 | Sağlık hizmetlerinin finansmanı | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
13 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin kullanımı, yirmi birinci yüzyıl hedefleri | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
14 | Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerinin kıyaslanması | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |