Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları III İAY 201 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul ders yoktur

Önerilen Seçmeli Dersler

Reanimasyon dersi

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları 3 dersinde, hayatı tehlikeye düşüren durumlarda yaşam kurtarıcı tıbbi girişimlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çevresel aciller (yanıklar ve yanık afetleri;  Boğulma, donma, sıcak çarpması; hayvan ısırmaları ve sokmaları), Enfeksiyon hastalıkları bulaşma yolları ve korunma, Enfeksiyon hastalıkları  acilleri, Vaka çalışması, Çocuk hastada acil olgu yönetimi, Çocuklarda medikal aciller, Yenidoğan resüsitasyonu, Yenidoğan transportu, Uygulama

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Yenidoğan hastayı değerlendirebilir, resüsitasyonunu sağlayabilir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 enfeksiyon hastalıklarını tanır, korunma yollarını bilir, hastaya uygun müdahalede bulunur
4 yenidoğan ve çocuk hastanın tedavisini uygulayabilir, ihtiyaçlarını karşılayabilir, naklini sağlayabilir.
5 Yanık, boğulma, donma ve hayvan ısırma vakalarında acil müdahale prensiplerini bilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevresel aciller 1 (yanıklar)
2 Çevresel aciller 2 (Boğulma, donma, sıcak çarpması )
3 Çevresel aciller 3 (Böcek sokmaları, hayvan ısırmaları)
4 Enfeksiyon hastalıkları bulaşma yolları ve korunma
5 Enfeksiyon hastalıkları acilleri
6 vaka çalışması
7 Çocuk hastada acil olgu yönetimi
8 Yıl içi Sınavı
9 Çocuklarda medikal aciller-1
10 Çocuklarda medikal aciller-2
11 Yenidoğanın transportu
12 Yenidoğan resüsitasyonu
13 Yenidoğan resüsitasyonu (uygulama)
14 vaka çalışması
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Özden Mehmet, İlkyardım ve doktor ısıtıcı, Ayrıntı yayınevi,2014 Ankara
(2) Acilliği sertifika programı Temel eğitim kitabı Sağlık bakanlığı yayın no:692 2009

Ders Kaynakları

[3] Tanyer Şengül, Cerrahi, Sistem yan evi, 2001
[4] Komisyon, İlkyardım ve sağlık bilgisi, Yargı yayınevi sayı 1, 2013 İstanbul
[5] Kocatürk Celalettin, Kurtaran sağlık ve eğitim hizmetleri sayı 1, 2005, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
11 Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. X
12 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. X
13 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. X
14 Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. 5 5 5 3 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5
2 Yenidoğan hastayı değerlendirebilir, resüsitasyonunu sağlayabilir 5 5 5 5 5 4 5 1 2 1 5 5 5 5
3 enfeksiyon hastalıklarını tanır, korunma yollarını bilir, hastaya uygun müdahalede bulunur 5 5 5 5 3 3 5 5 1 5 5 5 5
4 yenidoğan ve çocuk hastanın tedavisini uygulayabilir, ihtiyaçlarını karşılayabilir, naklini sağlayabilir. 5 5 5 2 3 3 3 3 2 1 5 5 5 5
5 Yanık, boğulma, donma ve hayvan ısırma vakalarında acil müdahale prensiplerini bilir 5 5 2 2 2 4 4 2 2 1 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 65
1. Performans Görevi (Uygulama) 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 7 7
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4