Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları III | İAY 201 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul ders yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Reanimasyon dersi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları 3 dersinde, hayatı tehlikeye düşüren durumlarda yaşam kurtarıcı tıbbi girişimlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Çevresel aciller (yanıklar ve yanık afetleri; Boğulma, donma, sıcak çarpması; hayvan ısırmaları ve sokmaları), Enfeksiyon hastalıkları bulaşma yolları ve korunma, Enfeksiyon hastalıkları acilleri, Vaka çalışması, Çocuk hastada acil olgu yönetimi, Çocuklarda medikal aciller, Yenidoğan resüsitasyonu, Yenidoğan transportu, Uygulama |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yenidoğan hastayı değerlendirebilir, resüsitasyonunu sağlayabilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | enfeksiyon hastalıklarını tanır, korunma yollarını bilir, hastaya uygun müdahalede bulunur | ||
4 | yenidoğan ve çocuk hastanın tedavisini uygulayabilir, ihtiyaçlarını karşılayabilir, naklini sağlayabilir. | ||
5 | Yanık, boğulma, donma ve hayvan ısırma vakalarında acil müdahale prensiplerini bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevresel aciller 1 (yanıklar) | |
2 | Çevresel aciller 2 (Boğulma, donma, sıcak çarpması ) | |
3 | Çevresel aciller 3 (Böcek sokmaları, hayvan ısırmaları) | |
4 | Enfeksiyon hastalıkları bulaşma yolları ve korunma | |
5 | Enfeksiyon hastalıkları acilleri | |
6 | vaka çalışması | |
7 | Çocuk hastada acil olgu yönetimi | |
8 | Yıl içi Sınavı | |
9 | Çocuklarda medikal aciller-1 | |
10 | Çocuklarda medikal aciller-2 | |
11 | Yenidoğanın transportu | |
12 | Yenidoğan resüsitasyonu | |
13 | Yenidoğan resüsitasyonu (uygulama) | |
14 | vaka çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özden Mehmet, İlkyardım ve doktor ısıtıcı, Ayrıntı yayınevi,2014 Ankara |
Ders Kaynakları | [3] Tanyer Şengül, Cerrahi, Sistem yan evi, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Yenidoğan hastayı değerlendirebilir, resüsitasyonunu sağlayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | enfeksiyon hastalıklarını tanır, korunma yollarını bilir, hastaya uygun müdahalede bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
4 | yenidoğan ve çocuk hastanın tedavisini uygulayabilir, ihtiyaçlarını karşılayabilir, naklini sağlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Yanık, boğulma, donma ve hayvan ısırma vakalarında acil müdahale prensiplerini bilir | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |