Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Hukuk Tarihi | HUK 377 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRE PARTALCI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ümran Karabulut Arş. Gör. Yusuf Umur Çil |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı hukuk kültürlerinin köken ve gelişimlerini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Farklı coğrafyalarda hukukun tarihsel gelişimini konu edinmektedir. (Ders Dr. Emre Partalcı ile birlikte yürütülecektir) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı hukuk kültürlerinin köken ve gelişimlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çağdaş hukuki kurumların tarihsel gelişimini kavramak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadim Hukuk Düzenleri: Mısır, Mezopotamya | |
2 | Kadim Hukuk Düzenleri II: Çin, Hint | |
3 | Antik Yunan, Roma | |
4 | Eski Türkler ve Moğollarda Hukuk | |
5 | Avrupa Hukuk Tarihi: Giriş | |
6 | Cermen Topluluklarda Gelenekler: Leges Barbarorum | |
7 | Orta Çağ’da Hukukun Kaynakları | |
8 | Common Law’un Oluşumu | |
9 | Kanonik Hukuk | |
10 | Feodal Hukuk | |
11 | Engizisyon Yargılamaları | |
12 | Lex Mercatoria: Ticaret Hukukunun Gelişimi | |
13 | Hukukun Sekülerleşmesi: Reformasyonun Etkileri | |
14 | Ulusal Hukuk Düzenlerinin Ortaya Çıkışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. İbrahim Erol Kozak, Genel Hukuk Tarihi (Kadim Dönemler), Ankara, Adalet Yay., 2011. 2. Doğan Kütükçü, Batı Hukuk Geleneğinin Oluşumu, Ankara, Seçkin Yay, 2017. 3. Sadri Maksudi Arsal, Hukuk Tarihi Dersler, Ankara, Ankara Hukuk Fakültesi Yay., 1941. 4. Paul Vinogradoff, Ortaçağ Avrupasında Roma Hukuku, İstanbul, Göçebe Yay., 1997. 5. Harold J. Berman, Hukuk ve Devrim: Batı Hukuk Geleneğinin Oluşumu, Çev. Kıvılcım Turanlı İstanbul, Pinhan Yay., 2020 6. Martin Loughlin, Kamu Hukukunun Temelleri, Çev. Dilşad Çiğdem Sever, Kıvılcım Turanlı Yücel, Ankara, Dipnot Yay., 2018.
7. Mitchel P. Roth, Göze Göze: Suç ve Cezanın Küresel Tarihi, Çev. Barışhan Erdoğan, İstanbul, Can Yay., 2017. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı hukuk kültürlerinin köken ve gelişimlerini öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Çağdaş hukuki kurumların tarihsel gelişimini kavramak | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |