Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişisel Verilerin Korunması Hukuku | HUK 475 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cemre Edip YALÇIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hukukumuza yeni giren Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve diğer düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, GDPR, ilgili diğer mevzuat ve içtihatlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişisel verilerin önemini ve korunma yollarını anlamak | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Yasal Mevzuat (6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu- Anayasa- 108 sayılı Sözleşme ve 108+ Revizyonu- 181 sayılı Ek Protokol- İHAS- GDPR) | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
2 | Temel Kavramlar (Veri, Kişisel Veri, Hassas Veri, Veri İşleme, Veri İşleyen, Veri Sorumlusu, Anonimleştirme vd.) | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
3 | Veri İşlemede Temel İlkeler | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
4 | Kişisel Verilerin İşlenmesi (Olağan Veriler İçin Veri İşleme Şartları/ Hassas Veriler İçin Veri İşleme Şartları) | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
5 | Verinin Silinmesi ve Anonimleştirilmesi | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
6 | Veri Aktarımı-Transferi (Kişisel Verinin Yurtiçinde Transferi/ Yurtdışına Transferi) | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
7 | Hak ve Yükümlülükler (Veri Sorumlusunun yükümlülükleri/ İlgili kişinin hakları) | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
8 | Sınav | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
9 | Veri Güvenliği | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
10 | Başvuru ve Şikayet (Veri sorumlusuna başvuru, Kurul’a şikayet, Kurul’un inceleme usulü) | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
11 | Veri Sorumluları Sicili ve Sicile Kayıt (VERBİS) | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
12 | TCK’da Öngörülen Suçlar (Kişisel verilerin kaydedilmesi suçu, verileri hukuka aykırı olarak verme veya ele geçirme – verileri yok etmeme) ve İdari Yaptırımlar | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
13 | Kanunda Öngörülen İstisnalar | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
14 | 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile 2016/679 Sayılı Genel Veri Koruma Tüzüğü’nün (GDPR) Karşılaştırması | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması; Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması, On İki Levha Yayıncılık, 2020. Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, On İki Levha Yayıncılık, 2020. |
Ders Kaynakları | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması, On İki Levha Yayıncılık, 2020. Sezen Kama Işık, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, On İki Levha Yayıncılık, 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kişisel verilerin önemini ve korunma yollarını anlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |