Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmar Hukuku | HUK 465 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL KALABALIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL KALABALIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Talha ERDOĞMUŞ, Arş. Gör. Musa SOYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders imar hukuk alanında mesleki bilgileri öğrencilere aktarmayı hedefler. Bu kapsamda İmar Hukukunun Temel Kavramları, İdarelerin Yetki ve Sorumlulukları, İmar Planları, Yapılaşmanın Hukuki Boyutu, Denetim gibi önemli başlıklar dersin verilme amacını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmar kavramı, İmar Hukuku Temel Kavramları, İmar Hukuku Temel Kavramları, Plan Tipleri, Koruma Amaçlı Planlama, İmar Programları, Planlamada Hukuki Usüller, Planlamanın Hukuki Usülleri, Yapılaşmanın Hukuki Boyutu gibi başlıkları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Planlama ve İmar Hukuku Kavramlarını öğrenir. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Mekansal Planlar hakkında farkındalık kazanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | İmar planlarının hazırlanma sürecini irdeler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | İmar programlarının niteliği ve yapılış sürecini yakından inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | İmar planlarının yargısal denetimi hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Arazi ve arsa düzenlemesinin hukuki boyutlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Yapı ruhsatının hukuki niteliği ve sonuçlarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
8 | Yapı kullanma izni ve yapı denetimini yakından inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
9 | İmar mevzuatına aykırı yapıları ve sonuçlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
10 | İmar suç ve cezaları hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama ve İmar Hukuku Kavramları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
2 | İmar Hukuku Temel Kavramları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
3 | Mekansal Planlar ve İmar Planları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
4 | İmar Planlarının Hazırlanma Süreci | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
5 | Koruma Amaçlı Planlama | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
6 | İmar Planlarının Uygulanması | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
7 | İmar Programları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
8 | Planlamada Hukuki Usuller | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
9 | Ara Sınav | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
10 | İmar Suç ve Cezaları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
11 | Yapı Ruhsatı | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
12 | Yapı Kullanma İzni ve Yapı Denetimi | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
13 | İmar Mevzuatına Aykırı Yapı ve Sonuçları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
14 | İmar Suç ve Cezaları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bulunmamaktadır. |
Ders Kaynakları | Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. Tahir Muratoğlu, İmar Hukuku, Ankara, Seçkin Yayıncılık, 2019. Ayşegül Mengi / Ruşen Keleş, İmar Hukuku, İmge Yayınevi, 2019. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Planlama ve İmar Hukuku Kavramlarını öğrenir. | |||||||||||
2 | Mekansal Planlar hakkında farkındalık kazanır. | |||||||||||
3 | İmar planlarının hazırlanma sürecini irdeler. | |||||||||||
4 | İmar programlarının niteliği ve yapılış sürecini yakından inceler. | |||||||||||
5 | İmar planlarının yargısal denetimi hakkında fikir sahibi olur. | |||||||||||
6 | Arazi ve arsa düzenlemesinin hukuki boyutlarını kavrar. | |||||||||||
7 | Yapı ruhsatının hukuki niteliği ve sonuçlarını öğrenir. | |||||||||||
8 | Yapı kullanma izni ve yapı denetimini yakından inceler. | |||||||||||
9 | İmar mevzuatına aykırı yapıları ve sonuçlarını kavrar. | |||||||||||
10 | İmar suç ve cezaları hakkında fikir sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav | 3 | 14 | 42 |
Ödev | 3 | 14 | 42 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |