Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tüketici Hukuku | HUK 457 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KEMAL ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KEMAL ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda yer alan düzenlemelerin, Yargıtay kararları ışığında açıklanmasıdır. TKHK´a eklenmiş olan genel işlem şartlarının yer aldığı sözleşmelerde tüketicinin korunması, uzaktan satım, paket tur, devre tatil ve kredi kartı sözleşmelerinin açıklanmasıdır. Avrupa Birliği´nin tüketicinin korunması alanında yayınlanmış yönergeleri ve çeşitli Avrupa ülkelerinin mevzuatının karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Tüketicinin Korunması Hakkına Kanuna ve bu konudaki yurtiçin ve yurtdışı diğer mevzuata uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği , ekonomik çıkarları , uğranacak zararlar , çevresel tehlikelerden korunmaya , tüketicilerin girişimciliğine , örgütlenmesine , aydınlatılması ve eğitimine ilişkin konular esas alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB müktesebatına uyum çerçevesinde çıkarılan Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hüküm ve ilkelerinin öğrencilere anlatılması , bu sayede öncelikle bilinçli bir tüketici ortamının yaratılması ve aynı zamanda tüketici olan öğrencilerin tüketici huk | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | 2)Günümüzde ortaya çıkan Tüketici eğilim ve problemlerinin bilincinde olabilme, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | 3)Tüketici Hukuku ile ilgili konuları ve prosüdürü bilerek , olaylara doğru ve teşhis koyma | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | 4)Bilinçli tüketim konusunda hakkını aramayı öğrenme ve aldanmaya engel olma | Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketicinin Korunması Kavramı | ÖZEL, 31-55 |
2 | Tüketici ve Tüketici İşlemi Kavramları | ÖZEL, 55- 70 |
3 | Sözleşme Özgürlüğü Çerçevesinde Tüketicinin Korunması | ÖZEL, 71-109 |
4 | Ayıplı İfa | ÖZEL, 109-142 |
5 | Yapımcının Ürün Güvenliğinden Sorumluluğu | ÖZEL,144-164 |
6 | Taksitle Satış Sözleşmeleri | ÖZEL, 167-190 |
7 | Tüketici Kredisi Sözleşmeleri | ÖZEL, 190-203 |
8 | Kredi Kartı | ÖZEL, 203-207 |
9 | Konut Finansmanı Sözleşmesi | ÖZEL, 207-219 |
10 | Diğer Tüketici Sözleşmeleri | ÖZEL, 231-287 |
11 | Diğer Tüketici Sözleşmeleri | ÖZEL, 231-287 |
12 | Tüketicinin Bilgilendirilmesi | ÖZEL, 287-315 |
13 | Tüketici Hakem Heyeti | ÖZEL, 325-336 |
14 | Tüketici Mahkemeleri | ÖZEL, 336-344 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Murat Aydoğdu, Nalan Kahveci, Tüketici Hukuku Dersleri, Adalet Yayınevi, 2021 Sezer, Çabri,Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Şerhi,Adalet Yayınevi, 2021
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun İlgili Diğer Mevzuat |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | AB müktesebatına uyum çerçevesinde çıkarılan Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hüküm ve ilkelerinin öğrencilere anlatılması , bu sayede öncelikle bilinçli bir tüketici ortamının yaratılması ve aynı zamanda tüketici olan öğrencilerin tüketici huk | |||||||||||
2 | 2)Günümüzde ortaya çıkan Tüketici eğilim ve problemlerinin bilincinde olabilme, | |||||||||||
3 | 3)Tüketici Hukuku ile ilgili konuları ve prosüdürü bilerek , olaylara doğru ve teşhis koyma | |||||||||||
4 | 4)Bilinçli tüketim konusunda hakkını aramayı öğrenme ve aldanmaya engel olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |