Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medeni Usul Hukuku II | HUK 310 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İSPAT (İSPATIN KONUSU, İSPATIN GEREKLİ OLMADIĞI HALLER) | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | BASİT YARGILAMA USULÜ VE KANUN YOLLARI (KANUN YOLLARININ SINIFLANDIRILMASI, KANUN YOLUNDAN FERAGAT, ALEYHE KARAR VERME YASAĞI, KONUSU) | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İSPAT (İSPATIN KONUSU, İSPATIN GEREKLİ OLMADIĞI HALLER) | |
2 | İSPAT (İSPAT YÜKÜ, İSPAT ÖLÇÜSÜ, İSPAT TÜRLERİ, HUKUKA AYKIRI YOLLARDAN ELDE EDİLEN DELİLLER) | |
3 | DELİLLER( DELİL TÜRLERİ, KESİN DELİLLER) | |
4 | DELİLLER (TAKDİRİ DELİLLER) | |
5 | KARAR VE HÜKÜM | |
6 | BASİT YARGILAMA USULÜ VE KANUN YOLLARI (KANUN YOLLARININ SINIFLANDIRILMASI, KANUN YOLUNDAN FERAGAT, ALEYHE KARAR VERME YASAĞI, KONUSU) | |
7 | KANUN YOLLARI (İSTİNAF KANUN YOLU) | |
8 | ARA SINAV | |
9 | KANUN YOLLARI (İSTİNAF KANUN YOLU VE TEMYİZ KANUN YOLU) | |
10 | KANUN YOLLARI (TEMYİZ KANUN YOLU VE YARGILAMANIN İADESİ) | |
11 | YARGILAMA GİDERLERİ VE ADLİ YARDIM | |
12 | GEÇİCİ HUKUKİ KORUMA TEDBİRLERİ | |
13 | TAHKİM | |
14 | ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI VE BİREYSEL BAŞVURU |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ali Cem BUDAK/Varol KARAASLAN: Medenî Usûl Hukuku, 2022, 6. Baskı, 592 Sayfa Hakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammed Özekes: Medenî Usûl Hukuku Ders Kitabı, İstanbul, 2020, 8. Bası, 680 Sayfa Ramazan ARSLAN/Ejder YILMAZ/Sema TAŞPINAR AYVAZ/Emel HANAĞASI: Medenî Usûl Hukuku, 2020/10 6. Baskı, 839 Sayfa Baki KURU/Burak AYDIN: İSTİNAF Sistemine Göre Yazılmış Medenî Usul Hukuku (Ders Kitabı), 2021/2, 5. Baskı, 736 Sayfa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İSPAT (İSPATIN KONUSU, İSPATIN GEREKLİ OLMADIĞI HALLER) | |||||||||||
2 | BASİT YARGILAMA USULÜ VE KANUN YOLLARI (KANUN YOLLARININ SINIFLANDIRILMASI, KANUN YOLUNDAN FERAGAT, ALEYHE KARAR VERME YASAĞI, KONUSU) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 90 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |