Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organızatıonal Behavıour | ISL 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motivasyon Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İş Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Liderlik ve Liderlik Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Çatışma Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgütsel Bağlılık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | ARA SINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgütsel Güven | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Örgütsel Adalet | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Psikolojik Sözleşme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | İşkoliklik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Yıldırma (Mobbing) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Tükenmişlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bauer, Talya ve Erdoğan, Berrin, , An Introduction to Organizational Behavior, 2012, (http://lardbucket.org). Robbins, S. 2001. Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | |||||||||
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | |||||||||
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | |||||||||
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | |||||||||
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | |||||||||
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |