Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçmeli Staj (Nükleer Tıp) | TIP 425 | 4 | 20 + 8 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HURİ TİLLA İLÇE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HURİ TİLLA İLÇE, Dr.Öğr.Üyesi ESRA ÇİFTÇİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Nükleer Tıpa yönelik; temel nükleer tıp fiziği ve görüntüleme mekanizmasının, Nükleer Tıpta kullanılan cihazların çalışma mekanizması ve kullanım alanlarının, Nükleer Tıpta kullanılan temel radyofarmasötik maddelerin ve bu maddelerin görüntülemede önemli olan özelliklerinin, Nükleer Tıpta tanı ve tadavide kullanılan yöntemlerin öğretilmesine yönelik teorik bilgi ve pratik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu Klinik Uygulamada; Nükleer Tıp' ta kullanılan radyofarmasötikler ile Nükleer Tıp' ta kullanılan görüntüleme ve tedavi yöntemleri ile ilgili öğrencilere gerekli bilgiler verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Nükleer Tıp Fiziği, Nükleer Tıp’ta kullanılan radyofarmasötikler, cihazların çalışma mekanizması ve kullanım alanlarını öğrenir. | ||
2 | Nükleer Tıp’ta tanıda ve tedavide kullanılan yöntemleri öğrenir. | ||
3 | Nükleer Tıp çekim ve raporlama uygulamalarını öğrenir. | ||
4 | Nükleer Tıp konusunda bilgi ve donanım sahibi olmaları hedeflenerek, tanı ve tedavide Nükleer Tıp'ı nasıl kullanacakları konusunda bilgi sahibi olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları sistem üzerinden paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları | Diagnostic Nuclear Medicine Editör: Christian Schiepers., ISBN:3-540-42309-5 2. The Requisites Nuclear Medicine Harvey Zıessman HA. O’Malley JP, Thrall JH. 5 th Ed. Philadelphia; Saunders. 2020 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Nükleer Tıp Fiziği, Nükleer Tıp’ta kullanılan radyofarmasötikler, cihazların çalışma mekanizması ve kullanım alanlarını öğrenir. | 5 | 5 | |||||||
2 | Nükleer Tıp’ta tanıda ve tedavide kullanılan yöntemleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Nükleer Tıp çekim ve raporlama uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Nükleer Tıp konusunda bilgi ve donanım sahibi olmaları hedeflenerek, tanı ve tedavide Nükleer Tıp'ı nasıl kullanacakları konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Teorik | 50 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|