Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deri ve Zührevi Hastalıkları | TIP 505 | 5 | 42 + 56 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERNA SOLAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BERNA SOLAK, Doç.Dr. BAHAR SEVİMLİ DİKİCİER, Dr.Öğr.Üyesi RABİA ÖZTAŞ KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kronik dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olur ve hastayı bir uzmana yönlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Toplumsal önemi olan uyuz, bitlenme, zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olup farkındalık kazanır ve ilk yaklaşımı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Nadir görülen kronik deri hastalıklarını (pemfigus) tanıyıp doğru yönlendirmeyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Genetik geçişli dermatozlar ve metabolik hastalıkların dermatolojik hastalıkların tanır ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Anjiyoödem, ilaç allerjileri gibi akut ve acil dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sık görülen deri kanserlerini tanıyabilir ve zamanında müdahale için gerekli yaklaşımı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Çocuk hastalarda en olası dermatolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve uzmana yönlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
8 | olası dermatolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve uzmana yönlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olur ve hastayı bir uzmana yönlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
10 | dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
11 | Nadir görülen kronik deri hastalıklarını tanıyıp doğru yönlendirmeyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
12 | zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olup farkındalık kazanmak ve ilk yaklaşımı planlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
13 | dermatolojik hastalıkların tanır ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | akut ve acil dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derinin yapısı ve işlevleri, derinin elemanter lezyonları | |
2 | Akne vulgaris, rozasea, pitriyazis rozea | |
3 | Derinin yüzeyel mantar enfeksiyonları, derinin viral hastalıkları, derinin bakteriyel hastalıkları | |
4 | Psoriasis, liken planus, leishmaniasis | |
5 | Ekzemalar, Atopik dermatit, seboreik dermatit | |
6 | Otoimmün bülloz hastalıklar,, alopesi | |
7 | Deri tüberkülozu, sifiliz, cinsel yolla bulaşan diğer hastalıklar | |
8 | Fiziksel etkenlere bağlı deri hastalıkları | |
9 | Lepra | |
10 | Pedikülozis, uyuz | |
11 | Derinin pigmentasyon hastalıkları | |
12 | Behçet sendromu | |
13 | Eritodermi, derinin benign ve malign tümörleri | |
14 | Ürtiker ve anjiyoödem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları güncel ulusal ve uluslarası dermatoloji temel kitapları kaynak alarak derlenmiş sunum metinleri ile atlaslardan ve kendi arşivimizden derlenmiş görsellerden derlenerek hazırlanmıştır, digital olarak erişilebilmektedir. |
Ders Kaynakları | 1. Dermatoloji Atlası Seti - 2 Kitap Takım Yazar: Can Baykal Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri 2. Dermatology: 2-Volume Set. 4th Edition - October 22, 2017 Authors: Jean Bolognia, Julie Schaffer, Lorenzo Cerroni Hardcover ISBN: 9780702062759 eBook ISBN: 9780702063428 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kronik dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olur ve hastayı bir uzmana yönlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Toplumsal önemi olan uyuz, bitlenme, zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olup farkındalık kazanır ve ilk yaklaşımı planlayabilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Nadir görülen kronik deri hastalıklarını (pemfigus) tanıyıp doğru yönlendirmeyi yapabilir. | 5 | 5 | |||||||
4 | Genetik geçişli dermatozlar ve metabolik hastalıkların dermatolojik hastalıkların tanır ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. | 5 | ||||||||
5 | Anjiyoödem, ilaç allerjileri gibi akut ve acil dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir. | 5 | ||||||||
6 | Sık görülen deri kanserlerini tanıyabilir ve zamanında müdahale için gerekli yaklaşımı planlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
7 | Çocuk hastalarda en olası dermatolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve uzmana yönlendirebilir. | 5 | ||||||||
8 | olası dermatolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve uzmana yönlendirebilir. | 5 | ||||||||
9 | dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olur ve hastayı bir uzmana yönlendirebilir. | 5 | ||||||||
10 | dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir | 5 | ||||||||
11 | Nadir görülen kronik deri hastalıklarını tanıyıp doğru yönlendirmeyi yapabilir. | 5 | ||||||||
12 | zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olup farkındalık kazanmak ve ilk yaklaşımı planlayabilmek. | 5 | 5 | |||||||
13 | dermatolojik hastalıkların tanır ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
14 | akut ve acil dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 70 | 1 | 70 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 98 | 1 | 98 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |