Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anesteziyoloji ve Reanimasyon | TIP 502 | 5 | 47 + 47 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | 1- Kardiyopulmoner Resüsitasyon 2- Hava Yolu Açıklığının Sağlanması 3- Anestezik Ajanlar |
Önerilen Seçmeli Dersler | 1- Yoğun bakımda mekanik ventilasyon 2- Rejyonal anestezi
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR PALABIYIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ FUAT ERDEM, Prof.Dr. AYÇA TAŞ TUNA, Doç.Dr. ONUR PALABIYIK, Doç.Dr. ONUR BALABAN, Doç.Dr. HAVVA KOCAYİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anestezi, Yoğun bakım ve Ağrı ile ilgili konularda eğitim için temel teorik bilgi ve pratik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu staj sırasında hastanın havayolu güvenliğini sağlama yöntemleri, anestezi öncesi ve sonrasında takip ve değerlendirilmesi, endotrakeal entübasyon, laryngeal maske yerleştirilmesi, mekanik ventilasyon, anestezide kullanılan ilaç ve yöntemler (rejyonel, genel anestezi vb), postoperatif analjezi uygulamaları, temel ve ileri yaşam desteği, yoğun bakımda hastanın değerlendirilmesi ve tedavisi, akut ve kronik ağrılı hastaya yaklaşım, kanser ağrısında basamak tedavisinin öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastanın anestezi öncesindeki değerlendirmesinde dikkat edilecek durumları tanımlar | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Monitörizasyon nedir tanımlar, hastanın monitörizasyonu hakkında bilgi verir | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Kardiyopulmoner resüsitasyon, TYD ve İYD hakkında teorik bilgi verir ve uygulayabilir. | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Hava yolu açma manevraları prensiplerini sayar ve uygulayabilir. | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Endotrakeal entübasyon hakkında bilgi verir ve uygulayabilir. | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Anestezide kullanılan ilaç ve yöntemleri tanımlar. | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Postoperatif akut ağrı ve kronik ağrı tedavi aşamaları ve uygulamalar hakkında bilgi verir | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
8 | Yoğun bakımda hasta takibi ve çeşitli hastalıklarda tedavi prensipleri hakkında bilgi verir. | Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ANESTEZİYE GİRİŞ, PREOPERATİF DEĞERLENDİRME, MONİTÖRİZASYON | |
2 | KARDİYOPULMONER RESÜSİTASYON | |
3 | HAVA YOLU AÇIKLIĞININ SAĞLANMASI | |
4 | İNHALASYON ANESTEZİKLERİ, İNTRAVENÖZ ANESTEZİKLER, NÖROMUSKÜLER BLOKÖRLER | |
5 | PERİOPERATİF İNTRAVENÖZ SIVILAR | |
6 | AKUT SOLUNUM YETMEZLİĞİ VE MEKANİK VENTİLASYON | |
7 | HİPOKSİ VE OKSİJEN TEDAVİSİ | |
8 | ARDS VE MODS’DA YOĞUN BAKIM | |
9 | SEPSİS, SEPTİK ŞOK | |
10 | LOKAL ANESTEZİKLER, OPİOİDLER | |
11 | SANTRAL BLOKLAR | |
12 | ASİT BAZ DENGESİ | |
13 | PERİFERİK BLOKLAR | |
14 | KRONİK AĞRI VE TEDAVİSİ, ANALJEZİK AJANLAR | |
15 | ||
16 | ||
17 | ||
18 | ||
19 | ||
20 | ||
21 | ||
22 | ||
23 | ||
24 | ||
25 | ||
26 | ||
27 | ||
28 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Teorik ve pratik sınavlarının ortalaması ile hesaplanır. |
Ders Kaynakları | Morgan, G. Edward, Maged S. Mikhail, and Michael J. Murray. (2015). Clinical anesthesiology. New York: Lange Medical Books/McGraw Hill Medical Pub. Division. Hadzic A, ed. (2010). The Textbook of Regional Anesthesia and Acute Pain Management. New York: McGraw-Hill Medical. Miller, R. D. (2010). Miller's anesthesia (7th ed.). Philadelphia, PA: Churchill Livingstone/Elsevier. Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri, 3. Baskı 2011, Nobel Tıp Kitapevi. Irwin ve Rippe’nin Yoğun Bakım Tıbbı, 6. Baskı 2014, Güneş Tıp Kitapevi |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hastanın anestezi öncesindeki değerlendirmesinde dikkat edilecek durumları tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2 | Monitörizasyon nedir tanımlar, hastanın monitörizasyonu hakkında bilgi verir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
3 | Kardiyopulmoner resüsitasyon, TYD ve İYD hakkında teorik bilgi verir ve uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Hava yolu açma manevraları prensiplerini sayar ve uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Endotrakeal entübasyon hakkında bilgi verir ve uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Anestezide kullanılan ilaç ve yöntemleri tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
7 | Postoperatif akut ağrı ve kronik ağrı tedavi aşamaları ve uygulamalar hakkında bilgi verir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
8 | Yoğun bakımda hasta takibi ve çeşitli hastalıklarda tedavi prensipleri hakkında bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 20 | 2 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |