Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göğüs Hastalıkları | TIP 509 | 5 | 36 + 65 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YUSUF AYDEMİR, Doç.Dr. CAHİT BİLGİN, Prof.Dr. AYSUN ŞENGÜL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Göğüs Hastalıklarında hastaya yaklaşım, anamnez alma, genel fizik muayene ve solunum sistemi muayenesi, hasta-hekim ilişkilerinin geliştirilmesi, sık görülen solunumsal ve akciğer hastalıkların tanı ve tedavi prensiplerinin öğretilmesi, laboratuar ve radyolojik incelemeler hakkında bilgi ve deneyim kazandırılması, amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Göğüs Hastalıkları temel bilgileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Göğüs hastalıkları alanında iyi anamnez alabilme yetkinliğini edinmeleri, | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | 2. Solunum sistemi fizik muayene yetkinliği kazanmaları, | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 3. Sık rastlanan hastalıklara tanısal yaklaşım ve ayırıcı tanı yeteneği kazandırılması, | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | 4. Sık rastlanan Göğüs hastalıklarının tedavisi konusunda yeterli bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri; | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 5. Tedavide kullanılan inhaler cihazları hastalara tarif edebilme yetkinliğini kazanmaları, | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | 6. Önemli akciğer hastalıklarına yönelik koruyucu/önleyici hekimlik alanında yeterli bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri; | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | 7. Arteriyel kan gazı alma, tüberkülin testi gibi uygulamaları yapma, solunum fonksiyon testi, akciğer grafisi gibi uygulamaları yorumlama becerilerini kazanabilmeleri | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KLİNİK UYGULAMALAR: TANIŞMA, GENEL İŞLEYİŞ HAKKINDA BİLGİLENDİRME, SERVİSİN TANITIMI | |
2 | GÖĞÜS HASTALIKLARINDA ANAMNEZ ALMA | |
3 | GÖĞÜS HASTALIKLARINDA SEMPTOMLAR | |
4 | GÖĞÜS HASTALIKLARINDA FIZIK MUAYENE | |
5 | SOLUNUM SİSTEMİ, ANATOMİ, FİZYOLOJİ, HİSTOLOJİ KLİNİK BAKIŞ | |
6 | KRONIK OBSTRÜKTIF AKCIĞER HASTALIĞI,KRONIK OBSTRÜKTIF AKCIĞER HASTALIĞI AKUT ALEVLENME | |
7 | ASTIM, ASTIM /AKUT ALEVLENME | |
8 | PLEVRAL EFFÜZYONLAR VE TORASENTEZ | |
9 | AKCİĞER RADYOLOJİSİ | |
10 | İNHALER CİHAZLARIN AKILCI KULLANIMI, SOLUNUM ENFEKSİYONLARI VE AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI | |
11 | PNÖMONILER | |
12 | AKCIĞER KANSERLERI, MEZOTELYOMA | |
13 | TÜBERKÜLOZ | |
14 | PULMONER EMBOLİ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS, perculus plus sistemine yüklenmiştir. |
Ders Kaynakları | 1- Türkiye Solunum Araştırmaları Derneği (TUSAD), GÖĞÜS HASTALIKLARI KİTABI: [https://www.solunum.org.tr/yayinlar/list/853/gogus-hastaliklari.html] |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Göğüs hastalıkları alanında iyi anamnez alabilme yetkinliğini edinmeleri, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | 2. Solunum sistemi fizik muayene yetkinliği kazanmaları, | 5 | ||||||||
3 | 3. Sık rastlanan hastalıklara tanısal yaklaşım ve ayırıcı tanı yeteneği kazandırılması, | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | 4. Sık rastlanan Göğüs hastalıklarının tedavisi konusunda yeterli bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri; | 5 | 5 | |||||||
5 | 5. Tedavide kullanılan inhaler cihazları hastalara tarif edebilme yetkinliğini kazanmaları, | 5 | 5 | |||||||
6 | 6. Önemli akciğer hastalıklarına yönelik koruyucu/önleyici hekimlik alanında yeterli bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri; | 5 | 5 | |||||||
7 | 7. Arteriyel kan gazı alma, tüberkülin testi gibi uygulamaları yapma, solunum fonksiyon testi, akciğer grafisi gibi uygulamaları yorumlama becerilerini kazanabilmeleri | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Teorik | 50 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 4 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 62 | 62 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |