Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Radyoloji | TIP 409 | 4 | 31 + 32 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KARACAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN GÜNDÜZ, Doç.Dr. ALPER KARACAN, Doç.Dr. FULDEM MUTLU, Prof.Dr. MEHMET HALİL ÖZTÜRK, Doç.Dr. ONUR TAYDAŞ, Dr.Öğr.Üyesi LAÇİN TATLI AYHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu klinik uygulama dersi sonunda örencilere; 1-tanısal görüntüleme sürecini iyi kavramalarını 2-tıbbi görüntülemelerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını ve algoritmik (izlenmesi gereken yol) özellikleri nedeniyle hangi tetkiki ne zaman istemeleri gerektiğini bilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu klinik uygulama dersinin içeriği 1-Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin temel özellikleri, görüntüleme prensipleri ve tercih edilme önceliklerini, 2-Sistem bazlı olacak şekilde diğer stajlarda öğrenilen patolojilerin temel radyolojik bulgularını içermektedir.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistemlerin radyolojik incelemesinde kullanılan yöntemlerin nasıl yapıldığı, endikasyon ve kontrendikasyonları bilir. Herhangi bir belirti veya bulgu karşısında, radyolojik incelemelerin hangisini, hangi sırayla isteneceğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Direkt grafi, ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans ve anjiyografi incelemelerinde temel radyolojik bulguları ve elementer lezyonları tanır. Staj sonunda posteroanteriyor akciğer grafisi, kemik grafileri ve direkt karın grafilerini okuyabilir; ileri inceleme yöntemlerinin endikasyonları hakkında da bilgi sahibidir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Hastanın öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını radyolojik bulgularla birleştirerek radyolojik ayırıcı tanı yapma becerisine sahiptir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Maliyet-etkinlik prensibine uygun incelemeleri öncelikle tercih etme tutumununa sahiptir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Mümkün olduğu kadar az invazif yöntemleri öncelikle tercih etme tutumunu kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Radyolojide bulunan cihazları, cihazların teknik özelliklerini, radyolojik tetkiklerin avantaj, dezavantaj ve yan etkilerini sayar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Girişimsel radyolojide kullanılan tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibidir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meme Görüntüleme | |
2 | Kardiyak Görüntüleme | |
3 | Pulmoner Görüntüleme | |
4 | Gastrointestinal Görüntüleme | |
5 | Genitoüriner Görüntüleme | |
6 | Baş Görüntüleme | |
7 | Boyun Görüntüleme | |
8 | Medikal Fizik | |
9 | Nöroradyoloji | |
10 | Girişimsel Radyoloji | |
11 | Vasküler Radyoloji | |
12 | Kas-İskelet Görüntüleme | |
13 | Obstetrik Görüntüleme | |
14 | Toraks Görüntüleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları | 1. http://www.learningradiology.com/ 2. https://radiopaedia.org/ 3. https://radiologyassistant.nl/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistemlerin radyolojik incelemesinde kullanılan yöntemlerin nasıl yapıldığı, endikasyon ve kontrendikasyonları bilir. Herhangi bir belirti veya bulgu karşısında, radyolojik incelemelerin hangisini, hangi sırayla isteneceğini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Direkt grafi, ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans ve anjiyografi incelemelerinde temel radyolojik bulguları ve elementer lezyonları tanır. Staj sonunda posteroanteriyor akciğer grafisi, kemik grafileri ve direkt karın grafilerini okuyabilir; ileri inceleme yöntemlerinin endikasyonları hakkında da bilgi sahibidir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Hastanın öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını radyolojik bulgularla birleştirerek radyolojik ayırıcı tanı yapma becerisine sahiptir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Maliyet-etkinlik prensibine uygun incelemeleri öncelikle tercih etme tutumununa sahiptir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Mümkün olduğu kadar az invazif yöntemleri öncelikle tercih etme tutumunu kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Radyolojide bulunan cihazları, cihazların teknik özelliklerini, radyolojik tetkiklerin avantaj, dezavantaj ve yan etkilerini sayar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
7 | Girişimsel radyolojide kullanılan tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibidir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Teorik | 50 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 54 | 54 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |