Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kardiyoloji | TIP 407 | 4 | 43 + 28 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED NECATİ MURAT AKSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET BÜLENT VATAN, Prof.Dr. HARUN KILIÇ, Doç.Dr. MUHAMMED NECATİ MURAT AKSOY, Prof.Dr. MUSTAFA TARIK AĞAÇ, Doç.Dr. İBRAHİM KOCAYİĞİT, Doç.Dr. YUSUF CAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kardiyoloji stajının amacı; koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, kalp kapak hastalıkları ve ritim bozuklukları gibi toplumda yaygın görülen kardiyovasküler hastalıkları tanıma, bu hastalıklardan korunma, tedavisi ve acil kardiyak hastalıkların yönetimi gibi konularda bilgi, beceri ve yeterliklerinin kazanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kardiyoloji alanında çekirdek eğitim programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin hastalardaki kardiyovasküler hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavi prensiplerini kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | EKG okuma ve yorumlamayı öğrenir | Tartışma, | |
2 | Akciğer Grafisi okuma ve yorumlamayı öğrenir | Tartışma, | |
3 | Temel Yaşam Desteği algoritmasını uygulayabilir | Tartışma, | |
4 | Koroner Yoğun Bakım hasta takibi yapabilir | Tartışma, | |
5 | Göğüs ağrısı ayırıcı tanısı yapabilir | Tartışma, | |
6 | Dispne ayırıcı tanısı yapabilir | Tartışma, | |
7 | Akut koroner sendrom tanısı ve tedavisi yapabilir | Tartışma, | |
8 | Aritmi tanısı ve tedavisi yapabilir | Tartışma, | |
9 | Kalp ve Damar hastalıklarından primer ve sekonder korunma tedavilerini öğrenir | Tartışma, | |
10 | Kardiyovasküler sistem muayenesi yapabilir | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kardiyovasküler sistem muayenesi, Kalp sesleri ve üfürümler | |
2 | EKG değerlendirme | |
3 | Stabil/Anstabil angina pektoris | |
4 | Kalp kapak hastalıkları | |
5 | Akut ST yükselmeli ve ST yükselmesiz miyokard enfarktüsü | |
6 | Kalp yetersizliği, Akut akciğer ödemi ve kardiyojenik şok | |
7 | Endokardit, Perikardit, Miyokardit ve kardiyomiyopatiler | |
8 | Kardiyopulmoner arrest ve CPR | |
9 | Kalp ritm bozuklukları, Atrial fibrilasyonda antikoagülasyon | |
10 | Esansiyel hipertansiyon ve tedavisi, Sekonder hipertansiyon | |
11 | Akut romatizmal ateş, Pulmoner emboli, Pulmoner hipertansiyon | |
12 | Hiperlipidemi ve tedavisi | |
13 | Doğumsal kalp hastalıkları, Kardiyak belirteçler ve kalp tümörleri | |
14 | Girişimsel kardiyoloji, Non-invazif kardiyak değerlendirme, Senkop ve kalıcı kalp pilleri-ICD |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kardiyovasküler sistem muayenesi, kalp sesleri ve üfürümler, EKG değerlendirme, kalp kapak hastalıkları, stabil angina pektoris, anstabil angina pektoris, akut ST yükselmeli ve ST yükselmesiz miyokard enfarktüsü, kalp yetersizliği, akut akciğer ödemi ve kardiyojenik şok, endokardit, perikardit, kardiyopulmoner arrest ve CPR, kalp ritm bozuklukları, miyokardit ve kardiyomiyopatiler, esansiyel hipertansiyon ve tedavisi, akut romatizmal ateş, pulmoner emboli, hiperlipidemi ve tedavisi, pulmoner hipertansiyon, doğumsal kalp hastalıkları, sekonder hipertansiyon, gebelikte kalp hastalıkları, atrial fibrilasyonda antikoagülasyon, kardiyak belirteçler ve kalp tümörleri, girişimsel kardiyoloji, non-invazif kardiyak değerlendirme, senkop ve kalıcı kalp pilleri-ICD |
Ders Kaynakları | Braunwald's Heart Disease A textbook of Cardiovascular Medicine |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | EKG okuma ve yorumlamayı öğrenir | 5 | 5 | |||||||
2 | Akciğer Grafisi okuma ve yorumlamayı öğrenir | 5 | 5 | |||||||
3 | Temel Yaşam Desteği algoritmasını uygulayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Koroner Yoğun Bakım hasta takibi yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Göğüs ağrısı ayırıcı tanısı yapabilir | 5 | 5 | |||||||
6 | Dispne ayırıcı tanısı yapabilir | 5 | 5 | |||||||
7 | Akut koroner sendrom tanısı ve tedavisi yapabilir | 5 | 5 | |||||||
8 | Aritmi tanısı ve tedavisi yapabilir | 5 | 5 | |||||||
9 | Kalp ve Damar hastalıklarından primer ve sekonder korunma tedavilerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
10 | Kardiyovasküler sistem muayenesi yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Teorik | 50 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 100 | 1 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |