Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıbbi Biyokimya (Uygulama) TIP 1235 1 0 + 8 0 0
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen Seçmeli Ders yoktur.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. HAYRULLAH YAZAR, Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU, Doç.Dr. ERDEM ÇOKLUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin kolorimetrik ve spektrofotometrik ölçümleri anlaması,amino asit tanıtıcı ve karbonhidrat tanıtıcı reaksiyonları öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

kolorimetrik ve spektrofotometrik ölçüm deneyleri,amino asit tanıtıcı ve karbonhidrat tanıtıcı deneyler, aminoasit kromotografisi deneyi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 kolorimetrik ve spektrofotometrik ölçümleri öğrenir Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Çoktan Seçmeli Testler,
2 amino asit tanıtıcı ve karbonhidrat tanıtıcı reaksiyonları öğrenir Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Döküman olarak öğrencilere verilecektir.

Ders Kaynakları

İdris Mehmetoğlu. Klinik Biyokimya El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2013.

Harper Biyokimya. Robert K.Murray, Granner, Mayes, Rodwell.Nobel Tıp Kitabevi.2004

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. X
2 Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
3 Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir
4 Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir
5 Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
6 Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
7 İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
8 Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır X
9 Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 kolorimetrik ve spektrofotometrik ölçümleri öğrenir 2 2 2
2 amino asit tanıtıcı ve karbonhidrat tanıtıcı reaksiyonları öğrenir 2 2 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)