Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anatomi (Teorik) | TIP 1302 | 1 | 20 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan vücuduna ait tüm kemiklerin ve eklemlerin anatomik terimlerle isimlendirilmesi, her bir kemik ve eklemin görev ve organizasyonlarının detaylandırılıp öğretilmesi
|
Dersin İçeriği | Omurga (columna vertebralis), kemik ve eklemleri, üst ve alt ekstremite kemik ve eklemleri, kafa kemikleri (neurocranium, viscerocranium) derslerinin aktarılması. Bu konuların uygulama dersleri ve atlas+kitap vasıtasıyla öğrenciler tarafından pekiştirilmesi. Eğiticiler tarafından hazırlanan sorular ile öğrencilerin öğrenmelerinin ölçülmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kemikler hakkında genel bilgi ve Eklemler hakkında genel bilgi | |
2 | Columna vertebralis,Costalar,Sternum | |
3 | Columna vertebralis eklemleri | |
4 | Columna vertebralis eklemleri | |
5 | Üst ekstremite kemikleri | |
6 | Üst ekstremite eklemleri | |
7 | Üst ekstremite eklemleri | |
8 | Alt ekstremite kemikleri | |
9 | Alt ekstremite eklemleri | |
10 | Alt ekstremite eklemleri | |
11 | Kafa kemikleri (NEUROCRANIUM) | |
12 | Kafa kemikleri (NEUROCRANIUM) | |
13 | Kafa kemikleri (VISCEROCRANIUM) | |
14 | Kafa iskeletinin bütünü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|