Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Politikaları ve Strateji Geliştirme | EYT 556 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim Politikaları ile ilgili duyarlılık kazanabilme, Uluslar arası karşılaştırmalar yaparak bu bilgileri anlamlandırabilme, değerlendirebilme, ulusal eğitim politikalarına katkı sağlayabilme |
Dersin İçeriği | Eğitim politikaları ve bu politikaların bireysel, toplumsal etkileri. Eğitim politikaları ve değişim ilişkisi, eğitim politikaları ile ilgili araştırmalar ve strateji geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim politikaları ve strateji geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Eğitim politikaları ile ilgili eleştirel fikirler üretme ve tartışma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Eğitim politikaları ile ilgili sorun tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Uluslar arası düzeyde karşılaştırmalara dayalı olarak ulusal düzeyde değerlendirmeler yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Eğitim politikaları ile ilgili stratejik öneriler sunma | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim politikaları ve strateji ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Eğitim sorunları | |
3 | Eğitimin göstergeleri | |
4 | Eğitim ve toplumsal değişim ilişkileri | |
5 | Cumhuriyet dönemi eğitim politikaları | |
6 | Kalkınma planları | |
7 | Eğitim politikalarının birey üzerindeki etkileri | |
8 | Eğitim politikalarının ülkenin demografik özellikleri üzerindeki etkileri | |
9 | Eğitim politikalarının üretim ve kalkınma üzerindeki etkileri | |
10 | ABne katılım sürecinde eğitim politikaları | |
11 | A.B. politikalarının ulusal eğitim politikaları üzerindeki etkileri | |
12 | Politika analizleri | |
13 | Eğitimde çağdaş gelişmeler | |
14 | Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. UNESCO. (2006). Education Policies and Strategies 11 (Building a UNESCO National Education Support Strategy (UNESS) Document: 2008-2013 Guidance Note). Paris: UNESCO. 2. ÖSYM. (2003). Dünyada ve Trükiyede Yüksek Öğretim. Ankara: ÖSYM. 3. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı. (2003). Eğitimde Yansımalar VII. Sivas: Tekışık Eğitim ARGE Vakfı. 4. Tural, K. N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık. 5. Hesapçıoğlu, M. (2001). Türkiye´de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık. 6. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü. (2000). Kız Çocuklarının Mesleki Eğitime ve İstihdama Yönelmeleri. Ankara: T.C. Başbakanlık. 7. Başbakanlık Kadının Sorunları Genel Müdürlüğü. (1999). İşgicü Yetiştirme Kurslarının Kadın İstihdamına Katkısı. Ankara: T.C. Başbakanlık. 8. Adem, M. (1995). Eğitim Politikası. Ankara: Ankara Üniversitesi. 9. Eğitim Ekonomisi (Seçilmiş Yazılar). (1994). (Y. Kavak, & B. Burgaz, Çev.) Ankara: Pegem Yayıncılık. 10. Bucak, B. E. (1993). Türkiyede Eğitim Politikaları ve Siyasi Parti Ödülleri. Ankara: Adım Yayıncılık. 11. Fagerlind, I., & Saha, L. J. (1989). Education and Development. New York: Pergamon Press. 12. Kaya, Y. K. (1989). İnsan Yetiştirme Düzenimize Yeni Bir Bakış (Eğitimde Model Arayışı). Ankara: Bilim Yayınları. 13. Kaya, Y. K. (1984). İnsan Yetiştirme Düzenimiz (Politika Eğitim Kalkınma). Ankara: Hacettepe Üniversitesi. 14. Adem, M. (1981). Eğitim planlaması. Ankara: Sevinç Matbaası. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim politikaları ve strateji geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilme | |||||||||||||||
2 | Eğitim politikaları ile ilgili eleştirel fikirler üretme ve tartışma. | |||||||||||||||
3 | Eğitim politikaları ile ilgili sorun tanımlama | |||||||||||||||
4 | Uluslar arası düzeyde karşılaştırmalara dayalı olarak ulusal düzeyde değerlendirmeler yapma | |||||||||||||||
5 | Eğitim politikaları ile ilgili stratejik öneriler sunma | |||||||||||||||
6 | Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |